Fundusz Żubra i influencerzy zachęcają do polubienia nietoperzy
  • 0
  • 2
23.11.2021

Fundusz Żubra i influencerzy zachęcają do polubienia nietoperzy

W skomplikowanym układzie powiązań między gatunkami istnieje kilka grup zwierząt, które mają szczególne znaczenie dla ludzkości. Są to m.in. zapylacze, plankton, duże ssaki i… nietoperze. Dlatego Fundusz Żubra rozpoczyna projekt, którego celem jest wsparcie badań i ochrony nietoperzy, ale również obalenie mitów o nich i ocieplenie wizerunku tych zwierząt. W akcję zaangażowali się influencerzy.

Nietoperze to jedyne ssaki, które potrafią aktywnie latać. Większość gatunków żywi się owadami, a w strefie klimatu tropikalnego również owocami czy nektarem. Te owadożerne nietoperze odgrywają bardzo ważną rolę w rolnictwie, żywiąc się m.in. owadami będącymi szkodnikami upraw. Potencjalnie mogą obniżać ryzyko plag owadów, są więc sprzymierzeńcami wszystkich, którzy cenią czas spędzany na powietrzu. Kolonia stu nietoperzy w ciągu swojego życia może zjeść aż 3,5 tony owadów.

Ze względu na nieocenioną rolę nietoperzy w ekosystemie Fundusz Żubra postanowił wesprzeć polskich naukowców z Instytutu Biologii Ssaków PAN:

  • dostarczyć sprzęt i infrastrukturę potrzebną do badań i monitorowania aktywności nietoperzy,
  • sfinansować powstanie około 175 budek dla nietoperzy i 3 kilkumetrowych wież, które będą mogły być wykorzystywane przez nietoperze do rozrodu w okresie lata.

Osoby, które zechcą samodzielnie wykonać taką budkę, mogą skorzystać z instrukcji zamieszczonej na stronie WWW.

Fundusz Żubra patronuje także akcji influencerów zainteresowanych działaniem na rzecz ochrony nietoperzy. Autorskie materiały, które będą zapisem nietoperzowej wyprawy i spotkań z wybitnymi chiropterologami, przygotują Make Life Harder, Suchar Codzienny, Eko. Paulina Górska, Donald.pl oraz kanał 5 Sposobów na. Tych, którzy chcieliby lepiej zrozumieć fenomen nietoperzy, Żubr zaprasza do wysłuchania podcastów zrealizowanych przez portal Mikrowyprawy. O nietoperzach opowiadają ci, którzy wiedzą o nich najwięcej – naukowcy z Instytutu Biologii Ssaków PAN, Ireneusz Ruczyński i Marcin Zegarek.

Misją marki Żubr Kompanii Piwowarskiej jest wspieranie działań na rzecz ochrony polskiej przyrody. W tym celu marka utworzyła Fundusz Żubra, którego zadaniem jest ratowanie
 zasobów świata roślin i zwierząt oraz prowadzenie akcji edukacyjnych na temat środowiska naturalnego. Fundusz Żubra bierze pod opiekę wszystkie gatunki nietoperzy występujące
 na terenie Polski i zachęca do ich polubienia.

  • 2
Fundusz Żubra

Fundusz Żubra zachęca do polubienia nietoperzy

23 listopada 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.11.2021

Dwie trzecie Polaków płaci abonament za dostęp do serwisów filmowych – pokazuje badanie Deloitte

Rośnie popularność usług abonamentowego dostępu do streamingu materiałów wideo. Jak wynika z raportu „Digital Consumer Trends 2021” Deloitte, w porównaniu z 2020 r. o jedną piątą Polaków więcej deklaruje posiadanie takich subskrypcji. Dla większości badanych podstawowym źródłem informacji o świecie jest telewizja i media społecznościowe, a według trzech czwartych problemem są coraz powszechniejsze fake newsy. Nie prowadzi to jednak do pogłębionej weryfikacji ich wiarygodności.

22 listopada 2021

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
22.11.2021

Raport „PR to nie propaganda”, czyli Związek Firm Public Relations na straży wizerunku branży PR i etosu pracy PR-owców

Związek Firm Public Relations po raz kolejny zabiera głos w sprawie wizerunku branży PR. Wspólnie z Instytutem Monitorowania Mediów, firmą analityczno-badawczą Zymetria, a także przedstawicielami agencji członkowskich ZFPR przygotował raport. Pokazuje w nim, na czym polega istota PR-u, a czym na pewno on nie jest, choć często określenia takie jak „czarny PR” czy „polityczna zagrywka PR-owa” pojawiają się w dyskursie społecznym.