Fundacja „Twarze depresji” zrywa współpracę z Bożeną Dykiel po jej wypowiedziach o depresji i pandemii
  • 1
  • 1
26.10.2021

Fundacja „Twarze depresji” zrywa współpracę z Bożeną Dykiel po jej wypowiedziach o depresji i pandemii

Fundacja „Twarze depresji” zerwała współpracę z Bożeną Dykiel, która od lat była ambasadorką kampanii na temat depresji. Ma to związek z głośno komentowanym wystąpieniem aktorki w programie śniadaniowym „Dzień dobry TVN”.

Aktorka była gościem porannego programu 23 października. Wzięła udział w rozmowie na temat problemów natury psychicznej. Sugerowała, że depresję wywołuje brak litu, który nasz organizm powinien sam wytworzyć. Radziła też, by dużo się ruszać, a nie „gapić w telefon i telewizor”.

Poruszyła również temat koronawirusa. Stwierdziła, że statystyki są sfałszowane, a cała pandemia to światowy spisek. Na koniec zareklamowała „antystresowe okulary”.

Wypowiedzi aktorki starała się na bieżąco prostować prowadząca Agnieszka Woźniak-Starak. Ostatecznie prezenterka przerwała rozmowę, a stacja TVN usunęła nagranie z Internetu.

25 października Fundacja „Twarze depresji” wydała oświadczenie, w którym poinformowała o zakończeniu współpracy z ambasadorką.

Oświadczenie Fundacji „Twarze depresji”
Fundacja „Twarze depresji” jako organizator kampanii społecznej „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” w porozumieniu z Panią Bożeną Dykiel podjęła decyzję o zakończeniu współpracy. Wybitna aktorka była naszą ambasadorką od sześciu edycji i bardzo dziękujemy Jej za udzielone wsparcie.

Wypowiedź Pani Bożeny Dykiel w „Dzień dobry” TVN w dniu 23 października 2021 r. nie była z nami konsultowana i była osobistą opinią aktorki na temat leczenia depresji. W programie padły słowa, które są bardzo odległe od idei naszej kampanii.

W kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” przykładamy szczególną wagę do doboru ambasadorów. Pragniemy podkreślić, że Pani Bożena Dykiel była naszą ambasadorką od sześciu edycji. Brała udział w naszych konferencjach prasowych, podczas których udzielała wywiadów niebudzących żadnych zastrzeżeń. W trzynastej edycji naszej kampanii w spocie radiowym aktorka zachęcała do leczenia depresji u psychiatry i psychologa, podkreślając, że „to żaden wstyd skorzystać z ich pomocy”.

Fundacja „Twarze depresji” od początku istnienia propaguje wiedzę o tym, że depresja jest chorobą, która wymaga leczenia. Od trzynastu edycji kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” podkreślamy jednoznacznie, że tylko połączenie farmakoterapii i psychoterapii jest najskuteczniejszą drogą walki z depresją. Promujemy wiedzę opartą na rzetelnych badaniach klinicznych – tak w kampanii, magazynie „Twarze Depresji”, jak i wszystkich pozostałych naszych działaniach edukacyjnych i pomocowych. Obranej drogi nie zamierzamy zmieniać. Dobro osób cierpiących na depresję jest dla nas najważniejsze.

Fundacja „Twarze depresji”

  • 1
Fundacja „Twarze depresji” zrywa współpracę z Bożeną Dykiel

Fundacja „Twarze depresji” zrywa współpracę z Bożeną Dykiel

26 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.10.2021

Pandemia przyczyniła się do zwiększonej popularności e-sportu. Ponad połowa badanych przez Deloitte Polaków chociaż raz oglądała takie rozgrywki

Rosnącą popularność e-sportu można obserwować od kilku lat, ale pandemia znacznie przyspieszyła ten trend. Jak wynika z raportu „Let’s Play! – The European e-sports market”, ponad połowa badanych Europejczyków po raz pierwszy oglądała rozgrywki e-sportowe właśnie po wprowadzeniu obostrzeń covidowych. W Polsce wskaźnik ten wynosi 46%. Polacy są największymi fanami tego rodzaju rozrywki spośród wszystkich badanych nacji. Eksperci firmy doradczej Deloitte zauważają, że rosnąca popularność e-sportu jeszcze nie przełożyła się na znaczący wzrost przychodów branży, choć perspektywy są obiecujące.