„Dzień na U” – Fundacja Rak’n’Roll znów zachęca do badań- Marketing przy Kawie
Fundacja Rak’n’Roll zachęca do badań profilaktycznych – „Dzień na U”
  • 1
  • 1
29.10.2025

Fundacja Rak’n’Roll zachęca do badań profilaktycznych – „Dzień na U”

Fundacja Rak’n’Roll w partnerstwie z La Roche-Posay i Nationale-Nederlanden kolejny raz zachęca do badań profilaktycznych. Tym razem zwraca uwagę na dodatkowy wymiar potwierdzania zdrowia – poczucie ulgi i rozładowania napięcia związanego z odkładaniem troski o siebie oraz niepewnością dotyczącą stanu zdrowia.

Fundacja już po raz siódmy przekonuje Polaków, jak ważny jest „Dzień na U”. To dzień, którego raz w roku potrzebuje każdy z nas, by potwierdzić zdrowie w badaniach profilaktycznych. Każda edycja różniła się od kolejnej motywem przewodnim – opowieścią o powodach, przez które unikamy profilaktyki. Ale też o tych, które powinny nas do niej przekonać. Do tej pory były to m.in.: brak czasu, lęk, oddawanie sprawczości.

Jednak wszystkie je łączy pozytywna komunikacja

W tegorocznej odsłonie kampanii skupiono się na poczuciu ulgi. Tym pojawiającym się po wydarzeniu, które – z różnych przyczyn – budziło w nas obawę. Całość opowiedziano w charakterystyczny dla Rak’n’Rolla humorystyczny sposób.

Kampania pokazuje momenty życia, w których ludzie znajdują się w pozornie przerażającej, ale też ekscytującej sytuacji – i skupia się na uldze, którą przynosi przełamanie lęku. To chwila, w której z ust wyrywa się charakterystyczne „Uuu…”, obrazujące radość, zaskoczenie – coś naturalnego i zapamiętywanego.

Do udziału w spocie zaproszono artystów i twórców

Byli wśród nich:

  • Mery Spolsky,
  • Wojciech Łozowski,
  • Michał Żebrowski,
  • Aleksandra Domańska,
  • Dawid Ogrodnik,
  • Katarzyna Lins,
  • David Gaboriaud,
  • Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion,
  • Łukasz Dominiak – WhosYourDaddy.

Spot będzie można zobaczyć na stronie dziennau.pl oraz na profilach organizacji, ambasadorów i partnerów.

Działania koncentrują się na komunikacji digitalowej, łączącej organiczne i płatne formy promocji

Ważną rolę w dotarciu do odbiorców odegrają influencerzy oraz publikacje redakcyjne, a osią kampanii będzie spot emitowany online.

Za przygotowanie strategii komunikacyjnej oraz konceptu kreatywnego odpowiada agencja DDB Warszawa, która po raz kolejny wspiera inicjatywę Dzień na U. Planowaniem i zakupem mediów zajmują się PHD oraz Drum. Produkcję spotu powierzono Papaya Films. Za reżyserię odpowiada Piotr Matejkowski, a za zdjęcia – Jakub Stoszek. Obaj twórcy są reprezentowani przez Papaya Roster. Postprodukcję zrealizowało RIOdePost, natomiast warstwę dźwiękową przygotowało Juice Sound. Współprace influencerskie koordynuje Lettly, a działania PR — w tym relacje z mediami i biuro prasowe — prowadzi Big Picture. Wszystkie zaangażowane podmioty wspierają kampanię pro bono.

Przez wiele lat kluczowym obszarem działalności Fundacji Rak’n’Roll była zmiana schematów myślenia i mówienia o chorobie nowotworowej w przestrzeni publicznej, zwłaszcza w mediach. Wobec rosnącej skali zachorowań, organizacja rozpoczęła także działania z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki chorób onkologicznych.

Fundacja Rak’n’Roll zachęca do badań profilaktycznych – „Dzień na U”

Fundacja Rak’n’Roll zachęca do badań profilaktycznych – „Dzień na U”

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

29 października 2025

28 października 2025

27 października 2025