- 1
- 1
Fundacja Rak’n’Roll zachęca do badań profilaktycznych – „Dzień na U”
Fundacja Rak’n’Roll w partnerstwie z La Roche-Posay i Nationale-Nederlanden kolejny raz zachęca do badań profilaktycznych. Tym razem zwraca uwagę na dodatkowy wymiar potwierdzania zdrowia – poczucie ulgi i rozładowania napięcia związanego z odkładaniem troski o siebie oraz niepewnością dotyczącą stanu zdrowia.
Fundacja już po raz siódmy przekonuje Polaków, jak ważny jest „Dzień na U”. To dzień, którego raz w roku potrzebuje każdy z nas, by potwierdzić zdrowie w badaniach profilaktycznych. Każda edycja różniła się od kolejnej motywem przewodnim – opowieścią o powodach, przez które unikamy profilaktyki. Ale też o tych, które powinny nas do niej przekonać. Do tej pory były to m.in.: brak czasu, lęk, oddawanie sprawczości.
Jednak wszystkie je łączy pozytywna komunikacja
W tegorocznej odsłonie kampanii skupiono się na poczuciu ulgi. Tym pojawiającym się po wydarzeniu, które – z różnych przyczyn – budziło w nas obawę. Całość opowiedziano w charakterystyczny dla Rak’n’Rolla humorystyczny sposób.
Kampania pokazuje momenty życia, w których ludzie znajdują się w pozornie przerażającej, ale też ekscytującej sytuacji – i skupia się na uldze, którą przynosi przełamanie lęku. To chwila, w której z ust wyrywa się charakterystyczne „Uuu…”, obrazujące radość, zaskoczenie – coś naturalnego i zapamiętywanego.
Do udziału w spocie zaproszono artystów i twórców
Byli wśród nich:
- Mery Spolsky,
- Wojciech Łozowski,
- Michał Żebrowski,
- Aleksandra Domańska,
- Dawid Ogrodnik,
- Katarzyna Lins,
- David Gaboriaud,
- Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion,
- Łukasz Dominiak – WhosYourDaddy.
Spot będzie można zobaczyć na stronie dziennau.pl oraz na profilach organizacji, ambasadorów i partnerów.
Działania koncentrują się na komunikacji digitalowej, łączącej organiczne i płatne formy promocji
Ważną rolę w dotarciu do odbiorców odegrają influencerzy oraz publikacje redakcyjne, a osią kampanii będzie spot emitowany online.
Za przygotowanie strategii komunikacyjnej oraz konceptu kreatywnego odpowiada agencja DDB Warszawa, która po raz kolejny wspiera inicjatywę Dzień na U. Planowaniem i zakupem mediów zajmują się PHD oraz Drum. Produkcję spotu powierzono Papaya Films. Za reżyserię odpowiada Piotr Matejkowski, a za zdjęcia – Jakub Stoszek. Obaj twórcy są reprezentowani przez Papaya Roster. Postprodukcję zrealizowało RIOdePost, natomiast warstwę dźwiękową przygotowało Juice Sound. Współprace influencerskie koordynuje Lettly, a działania PR — w tym relacje z mediami i biuro prasowe — prowadzi Big Picture. Wszystkie zaangażowane podmioty wspierają kampanię pro bono.
Przez wiele lat kluczowym obszarem działalności Fundacji Rak’n’Roll była zmiana schematów myślenia i mówienia o chorobie nowotworowej w przestrzeni publicznej, zwłaszcza w mediach. Wobec rosnącej skali zachorowań, organizacja rozpoczęła także działania z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki chorób onkologicznych.

