Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 1
21.09.2020

Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?

W badaniu przeprowadzonym przez IAB Polska co drugi internauta zadeklarował, że pandemia koronawirusa zmniejszyła jego poczucie bezpieczeństwa. Ostatnie miesiące nie tylko zachwiały globalną gospodarką, lecz również bezpowrotnie zmieniły relacje społeczne. Dlatego czternasta edycja Forum IAB upłynie pod hasłem „In Trust We Trust”. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?

6–8 października eksperci świata marketingu, nauki i biznesu będą wspólnie dyskutować o zaufaniu. Stanowi ono podstawę każdej relacji, a także siłę napędową biznesu. Forum IAB 2020: In Trust We Trust odbędzie się w formie online.

Jak wynika z najnowszego badania IAB Polska, w obliczu pandemii prawie połowa internautów deklaruje, że zintensyfikowała zakupy w sieci. Co czwarty intensywniej korzysta z usług online. Dlatego warto zadać pytania:

  • Jaką wartość, nie zawsze pieniężną, ma zaufanie dla każdego uczestnika rynku: klienta, pracownika, właściciela?
  • Dlaczego warto inwestować w działania, które budują zaufanie i jak chcemy nasze obietnice wobec konsumenta spełniać?

– Reklama cyfrowa to skomplikowany system naczyń wzajemnie powiązanych, w którym wszystkie elementy mają wpływ na efekt końcowy: jakość. Dbając o jakość na każdym etapie procesu, budujemy zaufanie, a to z kolei przekłada się na wymierne efekty dla całego ekosystemu – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Podczas sesji plenarnej otwierającej konferencję prelekcje wygłoszą uznani eksperci świata online.

  • Tomasz Piątkowski (GroupM) oraz Tomasz Rzepniewski (Wavemaker) odpowiedzą na pytanie, co mają ze sobą wspólnego kartele narkotykowe, napady na bank i reklama online. Podczas inscenizowanego procesu sądowego postarają się rozstrzygnąć, kto jest odpowiedzialny i współtworzy warunki sprzyjające rozwojowi adfraud – drugiemu po handlu narkotykami najbardziej intratnemu przestępczemu biznesowi na świecie.
  • Sebastian Szade (Starcom) opowie o tym, jak ufa mózg oraz o neurobiologicznych i ewolucyjnych fundamentach zaufania jako wartości dla działań marketingowych. W myśl zasady, że „aby zrozumieć konsumenta, najpierw należy zrozumieć człowieka”, postara się wyjaśnić i przybliżyć zaufanie od strony wiedzy neurobiologicznej, antropologicznej oraz psychologicznej. Wyjaśni też, czym jest zaufanie z punktu widzenia naszego mózgu i procesów myślowych.
  • Rafał Oracz (Ad Next) w swoim wystąpieniu zmierzy się z pytaniem: jak in-housing zmieni rynek reklamowy? Kiedy w 2018 r. sir Martin Sorrell ustąpił ze stanowiska prezesa stworzonego przez siebie konsorcjum WPP, stało się jasne, że świat reklamy jaki znamy zmierza ku końcowi. Był to spektakularny, ale jedynie symboliczny punkt w trwającym procesie erozji zaufania pomiędzy reklamodawcami i agencjami. Jego skutkiem był m.in. trend przenoszenia kompetencji agencyjnych „do domu”, czyli do wewnątrz struktur marketera. Choć rozpoczął się kilka lat wcześniej, znalazł swoją kulminację w grudniu 2019 r., kiedy Procter and Gamble podjął decyzję o przeniesieniu 30% wydatków mediowych do obsługi wewnętrznej.
  • Prezentacja Michała Mańkowskiego (Grupa naTemat) pod tytułem „5 razy, gdy zostałem wydyma…, gdy »nadwyrężono moje zaufanie« i czego się z tego nauczyłem o naszej branży. I raz, gdy sam zrobiłem to innym” zakończy sesję plenarną Forum IAB. Opowie on o tym, że oczekiwania kontra rzeczywistość to w branży mediowej często dość brutalne starcie. Podczas swojej prelekcji wpuści widzów za kulisy bycia wydawcą internetowym i na podstawie własnych doświadczeń opowie o kilku konkretnych, ale uniwersalnych sytuacjach, gdy został wprowadzony w błąd lub wspomniane oczekiwania bardzo mocno rozjechały się z rzeczywistością.

Podczas Forum IAB wystąpi blisko 80 autorytetów – przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i managerów globalnych firm. Formuła wydarzenia umożliwia zaproszenie inspirujących osobowości, wybitnych przedstawicieli świata nauki i biznesu. Osoby te prezentują odmienny od perspektywy branży – i przez to cenny – punkt widzenia. Wśród ekspertów występujących podczas konferencji znaleźli się przedstawiciele dużych i małych agencji, reklamodawców, wydawców oraz instytucji badawczych.

Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty recertyfikacyjne i mogą skorzystać z dodatkowego rabatu na zakup biletu.

Więcej informacji na temat 14. edycji Forum IAB znajduje się na stronie forumiab.pl. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 1
Forum IAB 2020: In Trust We Trust. Jaką wartość ma zaufanie w czasach kryzysu?

Forum IAB 2020: In Trust We Trust

21 września 2020

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
21.09.2020 Artykuł sponsorowany

Biuro idealnie dopasowane – nieuchwytne jak jednorożec?

Co składa się na biuro idealne? Funkcjonalny układ i odpowiedni standard wnętrz? To podstawa. Wygodny dojazd dla pracowników i klientów? Niewątpliwie ważna kwestia. Atrakcyjna lokalizacja? Coraz lepiej. Komfortowa przestrzeń na wyłączność, w której nie musimy dopłacać za części wspólne? To chyba zbyt piękne, żeby było prawdziwe… a jednak! Okazuje się, że takie rzadkie okazy można spotkać w samym sercu Łodzi.