Firma Profbud przeniosła łódzki mural do wnętrza budynku
  • 0
  • 7
29.04.2021

Firma Profbud przeniosła łódzki mural do wnętrza budynku

„Art Mural Challenge” to akcja zorganizowana przez firmę Profbud w 2018 r. Przyciągnęła wielu zwolenników street artu z całej Polski. Zwycięska praca Marcina Czai, która została wykonana na jednej ze ścian łódzkich kamienic, po kilku latach doczekała się reaktywacji i nowej odsłony. Tym razem wewnątrz budynków Osiedla Primo.

Akcja konkursowa „Art Mural Challenge” trwała od lata do jesieni 2018 r. i przyciągnęła wielu zwolenników kultury i sztuki. Nadesłano wówczas ponad 100 kreatywnych prac. Internauci mieli możliwość wytypowania 10 najlepszych koncepcji na mural poprzez stronę internetową www.artmuralchallenge.pl. Inicjatywa zaangażowała ponad 12 tys. osób.

Jury konkursowe w składzie: delegat biura architektury miasta, przedstawiciel Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Krzysztof Jankowski „Jankes’’ (ambasador akcji), mecenas i pomysłodawca wydarzenia, firma Profbud oraz przedstawiciel organizatora spośród wybranych przez głosujących prac wyłoniło zwycięzcę. Jego projekt został namalowany na ścianie łódzkiej kamienicy przy ul. Tramwajowej.

W dużych miastach na porządku dziennym staje się fakt powstawania nowoczesnych budynków w otoczeniu tych starszych, wymagających renowacji. Podobnie było w przypadku jednej z kamienic przy ul. Tramwajowej w Łodzi, znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie Osiedla Primo – pierwszej łódzkiej inwestycji mieszkaniowej firmy Profbud. To właśnie jedna ze ścian owej kamienicy stała się „inicjatorem” wydarzenia, o którym usłyszała cała Polska. Istotą konkursu „Art Mural Challenge” było bowiem skupienie się na sztuce ulicznej i zaangażowanie w przedsięwzięcie kreatywnych osób interesujących się wspomnianą tematyką.

Dzięki konkursowi polscy artyści pobudzili swoją wyobraźnię i przedstawili nieszablonowe pomysły. Zadanie było proste: sportretowanie miasta, zwizualizowanie miłości do Łodzi oraz uchwycenie jej niepowtarzalnego charakteru w zmieniającej się rzeczywistości – tłumaczy Anna Skotnicka-Ryś, dyrektor działu handlowego firmy Profbud.

W październiku 2018 r. odbyło się uroczyste odsłonięcie zwycięskiego muralu autorstwa Marcina Czai, artysty związanego z Wydziałem Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie. Mural inspirowany twórczością Stanisława Lema na Galerii Krakowskiej był odpowiedzią na motto konkursu – „Kocham Łódź”. Zwycięzca osobiście czuwał nad artystycznym wykonaniem swojego dzieła przez zespół studentów z łódzkiej ASP. Otrzymał również nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. zł ufundowaną przez dewelopera, który finansował całe przedsięwzięcie.

Trzy lata po realizacji „Art Mural Challenge’u” akcja doczekała się kontynuacji. Jednym z ogólnych założeń projektu była czasowość muralu, wynikająca z konieczności zasłonięcia ściany przy ul. Tramwajowej przez II etap Osiedla Primo. Zwycięski projekt został więc przeniesiony do środka budynków inwestycji i uwieczniony przez tego samego artystę wewnątrz czterech klatek schodowych. Murale powstawały od czerwca do lutego 2021 r.

Prace widniejące wewnątrz klatek schodowych przedstawiają przekrój kamienicy, w której znalazły się symbole charakterystyczne dla miasta. Pracę wyróżnia bogactwo szczegółów potraktowanych z lekkim przymrużeniem oka. Kompozycja została utrzymana w komiksowej konwencji, co stanowi bezpośrednie odniesienie do festiwalu komiksu.

  • 7
mural we wnętrzach budynku

W Łodzi powstał mural we wnętrzach budynku

W Łodzi powstał mural we wnętrzach budynku
W Łodzi powstał mural we wnętrzach budynku
W Łodzi powstał mural we wnętrzach budynku
W Łodzi powstał mural we wnętrzach budynku
W Łodzi powstał mural we wnętrzach budynku
W Łodzi powstał mural we wnętrzach budynku

29 kwietnia 2021

28 kwietnia 2021

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
28.04.2021

McDonald’s z okazji ramadanu połączył pracowników, którzy wyemigrowali do Singapuru, z ich rodzinami w Malezji

Minął ponad rok od zamknięcia granicy między Singapurem a Malezją, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się Covid-19. Zwykle wielu Malezyjczyków codziennie dojeżdżało ze swojego kraju do pracy u sąsiada. Z powodu pandemii część z nich została w Singapurze i nie widziała rodziny od marca 2020 r. To rozstanie ciężkie jest szczególnie podczas ramadanu. McDonald’s postanowił połączyć swoich pracowników z bliskimi.