Finecast oficjalnie debiutuje w Polsce. Nowa marka GroupM
  • 0
  • 1
11.01.2023

Finecast oficjalnie debiutuje w Polsce. Nowa marka GroupM

Wyspecjalizowana w addressable TV agencja Finecast oficjalnie otwiera biznes w Polsce. Szefem nowej marki GroupM jest wieloletni ekspert grupy związany z rynkiem multiscreen – Maciej Olenderczyk.

To 15. rynek, na którym Finecast rozpoczął działalność, po m.in. USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Hiszpanii i Indiach. Szefem polskiej struktury agencji został Maciej Olenderczyk. Przeszedł on do GroupM kilka miesięcy temu z Wavemakera, gdzie koordynował regionalne kampanie w telewizji i mediach offline. Wcześniej pracował w Spark Foundry (Publicis), gdzie zajmował się rynkiem multiscreen.

Finecast specjalizuje się w technologiach reklamowych umożliwiających planowanie ściśle stargetowanych kampanii wideo

Przyjęta przez GroupM definicja addressable TV, poza tradycyjną, linearną telewizją ujmuje świat serwisów i aplikacji VOD dostępnych na ekranie telewizora podłączonego do sieci. Dwa kluczowe elementy tej definicji zakładają więc emisję reklam:

  • na ekranie telewizora,
  • w otoczeniu profesjonalnych, wysokiej jakości treści TV lub VOD.

Agencja ma zapewnić reklamodawcom precyzyjne dotarcie do zdefiniowanych audytoriów. Łączy bowiem siłę tradycyjnej telewizji z możliwościami targetowania znanymi dotąd z internetu.

GroupM uznała, że czas już na polski debiut Finecasta. Wzięła pod uwagę stopień rozwoju rynku VOD i connected TV w Polsce, a także pierwsze możliwości realizowania precyzyjnie targetowanych kampanii w linearnej telewizji. Obserwuję karierę telewizorów podłączonych do sieci oraz intensywne wysiłki niektórych nadawców, by unowocześnić ofertę handlową. Zauważam też ogromne zainteresowanie marketerów ofertą addressable TV. Dlatego widzę tu dla nas bardzo obiecujące możliwości rozwoju – mówi Maciej Olenderczyk.

Ideą debiutującej w Polsce agencji jest integrowanie oferty stacji TV oraz serwisów OTT/VOD

Wszystko to w ramach jednego systemu do planowania, optymalizacji i zakupu kampanii. Dla reklamodawcy ma to oznaczać wygodę zakupu kampanii:

  • w różnych kanałach wideo (od linearnej TV po aplikacje OTT na telewizory) w jednym miejscu,
  • na podstawie spójnych danych od zewnętrznych dostawców,
  • z opcją wykorzystania 1-st party data.

Współpracujemy z dostawcami danych. Dzięki nim możemy tworzyć bardzo szczegółowe profile gospodarstw domowych według zmiennych geograficznych, demograficznych czy behawioralnych. Reklamodawcy, którzy chcą się skupić np. na:

  • widzach z Poznania,
  • singielkach z miast powyżej 500 tys. mieszkańców,
  • posiadaczach zwierząt domowych,

a jednocześnie być obecni z kampanią na ekranie telewizora, znajdą w nas świetnego partnera do poprowadzenia takiej komunikacji – zapowiada szef polskiego Finecast.

GroupM testowała tę technologię przez ostatnich kilka miesięcy

Realizowała kampanie z wykorzystaniem oferty addressable TV grupy TVN. Podkreśla, że wyniki testów dowodziły efektywności kosztowej tego narzędzia. Dotyczyło to zarówno kampanii ściśle targetowanych geograficznie, jak i różnicujących przekazy kierowane do innych segmentów klientów danej marki.

Liczymy na to, że kolejni nadawcy, a także operatorzy płatnej TV umożliwią dynamiczną insercję reklam. Bez wątpienia zdynamizowałoby to rynek addressable TV w Polsce. Już dziś widzimy natomiast świetne perspektywy wzrostu dla świata connected TV, czyli serwisów i aplikacji dostępnych na ekranie telewizorów podłączonych do sieci.

Ostatnie dane z badania VideoTrack* Wavemakera pokazują, że niemal połowa polskich widzów internetowych korzysta z aplikacji na telewizorach. Z każdym półroczem smart TV zyskuje kosztem mniejszych ekranów na polu oglądania profesjonalnych treści wideo – podsumowuje Maciej Olenderczyk.

przychody reklamowe w środowisku connected TV

Prognoza GroupM zakłada, że już w tym roku reklamodawcy przeznaczą około 230 mln zł na reklamy wideo wokół profesjonalnych treści na ekranie telewizorów. Przewidywania nie uwzględniają jeszcze przychodów reklamowych Netfliksa czy Disney+, które i u nas uruchomią pakiety reklamowe.

Finecast uzupełnia w Polsce portfolio specjalistycznych marek GroupM. Są nimi:

  • Xaxis – specjalizacja: programmatic,
  • Plista – reklama natywna,
  • Inca – influencer marketing.

*Ostatnia fala badania VideoTrack realizowana była pod koniec listopada 2022 r.

11 stycznia 2023