Festiwal Cannes Lions chce walczyć z ageizmem w reklamie
  • 0
  • 1
12.03.2023

Festiwal Cannes Lions chce walczyć z ageizmem w reklamie

Władze festiwalu Cannes Lions chcą walczyć z dyskryminacją starszych twórców w branży reklamowej. Na festiwalu pojawi się kategoria Senior Lions.

Wydany komunikat wskazuje, że kreatywność jest tak samo istotna, jak różnorodność w innych obszarach: rasowa, kulturowa, etniczna, płciowa. Także ta związana z wiekiem, dlatego w najbliższej przyszłości podkreślana będzie rola doświadczonych przedstawicieli branży.

Przykłady kreatywności starszych w kulturze masowej:

  • J.R.R Tolkien napisał „Władcę Pierścieni” w wieku 62 lat
  • Kathryn Bigelow zdobyła Oscara dla najlepszego reżysera w wieku 57 lat
  • Leonardo Da Vinci namalował „Monę Lisę” w wieku 51 lat

Tymczasem dzisiaj żadne z nich nie znalazłoby pracy w reklamie ze względu na panujący w niej kult młodości. „Dlaczego postępowa branża, która tworzy wzorce zachowań i kultury, stosuje ageizm i nonszalancko pozbywa się dojrzałych, doświadczonych, utalentowanych ludzi? Zmieńmy to!” – nawołują organizatorzy festiwalu.

Nowa kategoria Senior Lions dla twórców 50+ ma być uzupełnieniem Young Lions dla najmłodszych kreatywnych. Na razie nie są znane szczegóły, jak terminy czy kryteria oceny w nowej kategorii.

  • 1
Festiwal Cannes Lions chce walczyć z ageizmem w reklamie

Festiwal Cannes Lions chce walczyć z ageizmem w reklamie

 

11 marca 2023

10 marca 2023