- 0
- 1
Festiwal Cannes Lions chce walczyć z ageizmem w reklamie
Władze festiwalu Cannes Lions chcą walczyć z dyskryminacją starszych twórców w branży reklamowej. Na festiwalu pojawi się kategoria Senior Lions.
Wydany komunikat wskazuje, że kreatywność jest tak samo istotna, jak różnorodność w innych obszarach: rasowa, kulturowa, etniczna, płciowa. Także ta związana z wiekiem, dlatego w najbliższej przyszłości podkreślana będzie rola doświadczonych przedstawicieli branży.
Przykłady kreatywności starszych w kulturze masowej:
- J.R.R Tolkien napisał „Władcę Pierścieni” w wieku 62 lat
- Kathryn Bigelow zdobyła Oscara dla najlepszego reżysera w wieku 57 lat
- Leonardo Da Vinci namalował „Monę Lisę” w wieku 51 lat
Tymczasem dzisiaj żadne z nich nie znalazłoby pracy w reklamie ze względu na panujący w niej kult młodości. „Dlaczego postępowa branża, która tworzy wzorce zachowań i kultury, stosuje ageizm i nonszalancko pozbywa się dojrzałych, doświadczonych, utalentowanych ludzi? Zmieńmy to!” – nawołują organizatorzy festiwalu.
Nowa kategoria Senior Lions dla twórców 50+ ma być uzupełnieniem Young Lions dla najmłodszych kreatywnych. Na razie nie są znane szczegóły, jak terminy czy kryteria oceny w nowej kategorii.
- 1