Federa z nową identyfikacją wizualną i strategią komunikacji
  • 0
  • 7
14.04.2023

Federa z nową identyfikacją wizualną i strategią komunikacji

Federa wprowadza nową identyfikację wizualną. Zmienia również strategię komunikacji. To największa i najstarsza organizacja pozarządowa w Polsce zajmująca się walką o prawa człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem praw reprodukcyjnych kobiet i praw medycznych.

Pierwszą zmianą jest nowy znak organizacji Federa. Idea i wygląd zostały oparte na połączeniu charakterystycznych dla niej trzech motywów:

  • pierwsza litera nazwy fundacji,
  • symbol płci żeńskiej,
  • symbol oznaczający pomoc, również medyczną.

Całość utrzymano w minimalistycznym charakterze, opierając się na trzech głównych kolorach. Tym samym logo zapewnia większą uniwersalność i estetyczność projektową. Charakterystyczna litera F stosowana będzie także jako skrócony znak Federy.

Całą tożsamość zaprojektowano tak, aby można było pracować z nią w sposób sprawny i elastyczny

Jako główny kolor marki wybrano czerwień. Jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na tematy poruszane przez fundację, pobudzenie do działania oraz inspirowanie. Połączono ją z mocną typografią, dzięki czemu siła przekazu jest o wiele większa niż dotychczas. Czerwień wspierana jest przez delikatniejszy róż, będący jej przeciwwagą. Ta barwa to symbol radości, kojarzący się z kobiecością i opieką oraz sposób na uspokojenie komunikacji.

Nową tożsamość wspiera także indywidualny system ikon i ilustracji o prostej, liniowej i minimalistycznej formie. Wypełnione są one jednym z kolorów Federy, co również ma na celu wzmocnienie przekazu graficznego i skupienia uwagi odbiorcy na szczegółach.

Obok systemu identyfikacji wizualnej funkcjonować będzie odświeżona komunikacja werbalna

– Musieliśmy nie tyle opracować komunikację na nowo, ile zebrać już istniejące atrybuty marki i pokazać je odbiorcy w nowej odsłonie. W bardziej wyeksponowanej formie, zwracając uwagę na konkretne akcenty. Federa staje w obronie pokrzywdzonych i tych, którzy walczą o prawo do decydowania o swoim ciele i seksualności. Jest połączeniem archetypów mędrca i opiekuna. Nie tylko dzieli się wiedzą, ale też ma w sobie empatię, zapobiega zagrożeniom i oferuje opiekę tym, którzy jej potrzebują – wyjaśnia Piotr Mateńko, współautor strategii komunikacji.

Na kluczowy element komunikacji wybrano hasło „Zawsze po Twojej stronie”. Stanowi ono esencję działalności fundacji i w prosty sposób spaja nie tylko całą strategię i definiuje jej działalność. Składa też ważną obietnicę – organizacja była, jest i zawsze będzie po stronie osób potrzebujących pomocy i wsparcia.

Cały projekt stworzono tak, by dobrze funkcjonował zarówno offline, jak i w przestrzeni digitalowej. Identyfikacja i strategia będą wykorzystywane w każdym kanale komunikacji.

Nowy system identyfikacji wizualnej oraz strategię komunikacji marki stworzyła dla Federy agencja kreatywno-brandingowa Lotna.

  • 7
Nowa identyfikacja wizualna Federy

Nowa identyfikacja wizualna Federy

Nowa identyfikacja wizualna Federy
Nowa identyfikacja wizualna Federy
Nowa identyfikacja wizualna Federy
Nowa identyfikacja wizualna Federy
Nowa identyfikacja wizualna Federy
Nowa identyfikacja wizualna Federy

14 kwietnia 2023