- 0
- 7
Federa z nową identyfikacją wizualną i strategią komunikacji
Federa wprowadza nową identyfikację wizualną. Zmienia również strategię komunikacji. To największa i najstarsza organizacja pozarządowa w Polsce zajmująca się walką o prawa człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem praw reprodukcyjnych kobiet i praw medycznych.
Pierwszą zmianą jest nowy znak organizacji Federa. Idea i wygląd zostały oparte na połączeniu charakterystycznych dla niej trzech motywów:
- pierwsza litera nazwy fundacji,
- symbol płci żeńskiej,
- symbol oznaczający pomoc, również medyczną.
Całość utrzymano w minimalistycznym charakterze, opierając się na trzech głównych kolorach. Tym samym logo zapewnia większą uniwersalność i estetyczność projektową. Charakterystyczna litera F stosowana będzie także jako skrócony znak Federy.
Całą tożsamość zaprojektowano tak, aby można było pracować z nią w sposób sprawny i elastyczny
Jako główny kolor marki wybrano czerwień. Jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na tematy poruszane przez fundację, pobudzenie do działania oraz inspirowanie. Połączono ją z mocną typografią, dzięki czemu siła przekazu jest o wiele większa niż dotychczas. Czerwień wspierana jest przez delikatniejszy róż, będący jej przeciwwagą. Ta barwa to symbol radości, kojarzący się z kobiecością i opieką oraz sposób na uspokojenie komunikacji.
Nową tożsamość wspiera także indywidualny system ikon i ilustracji o prostej, liniowej i minimalistycznej formie. Wypełnione są one jednym z kolorów Federy, co również ma na celu wzmocnienie przekazu graficznego i skupienia uwagi odbiorcy na szczegółach.
Obok systemu identyfikacji wizualnej funkcjonować będzie odświeżona komunikacja werbalna
– Musieliśmy nie tyle opracować komunikację na nowo, ile zebrać już istniejące atrybuty marki i pokazać je odbiorcy w nowej odsłonie. W bardziej wyeksponowanej formie, zwracając uwagę na konkretne akcenty. Federa staje w obronie pokrzywdzonych i tych, którzy walczą o prawo do decydowania o swoim ciele i seksualności. Jest połączeniem archetypów mędrca i opiekuna. Nie tylko dzieli się wiedzą, ale też ma w sobie empatię, zapobiega zagrożeniom i oferuje opiekę tym, którzy jej potrzebują – wyjaśnia Piotr Mateńko, współautor strategii komunikacji.
Na kluczowy element komunikacji wybrano hasło „Zawsze po Twojej stronie”. Stanowi ono esencję działalności fundacji i w prosty sposób spaja nie tylko całą strategię i definiuje jej działalność. Składa też ważną obietnicę – organizacja była, jest i zawsze będzie po stronie osób potrzebujących pomocy i wsparcia.
Cały projekt stworzono tak, by dobrze funkcjonował zarówno offline, jak i w przestrzeni digitalowej. Identyfikacja i strategia będą wykorzystywane w każdym kanale komunikacji.
Nowy system identyfikacji wizualnej oraz strategię komunikacji marki stworzyła dla Federy agencja kreatywno-brandingowa Lotna.
- 7