Fałszywe recenzje na TripAdvisorze zakłamują rankingi najlepiej ocenianych obiektów
  • 0
  • 0
10.09.2019

Fałszywe recenzje na TripAdvisorze zakłamują rankingi najlepiej ocenianych obiektów

Brytyjskie stowarzyszenie konsumenckie Which sprawdziło niemal 250 tys. opinii na portalu TripAdvisor. Co siódma recenzja może być fałszywa.

Porównano profile użytkowników, którzy wystawili hotelom pięć i trzy gwiazdki. Pod uwagę wzięto największe obiekty. Sprawdzono po dziesięć najwyżej ocenianych hoteli w popularnych miejscach na całym świecie.

  • Piętnaście obiektów, których recenzenci wyglądają najbardziej podejrzanie, to jedne z najlepiej ocenianych hoteli na Bliskim Wschodzie.
  • Cztery to najlepiej oceniane hotele w Las Vegas.
  • Jeden z hoteli należy do drugiej co do wielkości sieci hotelowej w Wielkiej Brytanii – Travelodge.

W przypadku dwóch hoteli z Las Vegas niemal połowa najwyższych ocen pochodziła od kont, które nigdy wcześniej nie oceniły żadnego innego obiektu. Dwa kolejne obiekty w tym mieście miały zadziwiająco wysoką liczbę ocen od osób, które oceniły wcześniej inne obiekty tylko raz. Tak ekstremalne przykłady nie pojawiały się w Londynie, Paryżu, Cape Town czy Barcelonie.

Sprawdzono także dwie duże brytyjskie sieci: Travelodge i Premier Inn. Ta druga nie wzbudziła większych podejrzeń. Ale w wypadku dwóch hoteli Travelodge prawie połowa z tysięcy najwyższych ocen pochodziła od osób, które nigdy nic nie oceniły. TripAdvisor przyznał, że Travelodge Wembley otrzymał już wcześniej ostrzeżenie.

Portal poinformował też, że spośród czternastu hoteli, które miały podejrzane recenzje, w ubiegłym roku dwa zostały oznaczone czerwoną etykietą (w tym Travelodge). Sześć zaś zostało ukaranych za swoje zachowanie. W chwili, gdy prowadzone było badanie, nie miały one żadnego ostrzeżenia, a obie czerwone odznaki zostały usunięte.

Źródło: www.which.co.uk, www.mediaphilia.pl

Rita

4 tygodnie temu

Dlatego nie wierzę w żadne opinie w Internecie.

Andersen

4 tygodnie temu

To nie jest kwestia wiary w recenzje, tylko wiarogodności biznesów w ten sposób budujących reputację.

10 września 2019