Facebook zmienia nazwę na Meta
  • 1
  • 15
29.10.2021

Facebook zmienia nazwę na Meta

W czwartek 28 października podczas konferencji Connect 2021 Mark Zuckerberg ogłosił rebranding firmy. Od tej pory jej nazwa będzie brzmieć Meta. Ma lepiej oddawać istniejące i planowane działania firmy. CEO zapowiedział też tworzenie metaverse.

Podczas targów i dorocznej konferencji Connect dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg przedstawił platformę Meta i nową nazwę całej firmy. Zmiana nazwy nie dotyczy poszczególnych platform, takich jak Facebook, Messenger, Instagram i Whatsapp. Jedynie firmy macierzystej, która jest ich właścicielem. Ma być wyrazem tego, że dotychczasowa nazwa nie oddaje w pełni planów i nowych projektów firmy. Platforma Meta ma łączyć istniejące aplikacje i technologie pod jedną nową marką firmy.

Ogłoszenie nowej nazwy wynika z zapowiedzi tworzenia metaverse – połączenia świata on- i offline opartego na virtual lub augmented reality. Użytkownicy będą mogli w nim grać, pracować, spotykać się i komunikować w środowisku wirtualnym, wspieranym narzędziami typu gogle VR.

Metaverse będzie wyglądać jak hybryda dzisiejszych internetowych doświadczeń społecznych, czasami rozszerzona na trzy wymiary lub rzutowana na świat fizyczny. Ma pozwalać na zdalne dzielenie się doświadczeniami z innymi ludźmi oraz wspólne działania w rzeczywistości wirtualnej.

Podczas konferencji zapowiedziano wprowadzenie nowych narzędzi, które mają wspierać metaverse. Jednym z nich jest platforma augmented reality Presence. Poza tym firma zadeklarowała zainwestowanie 150 mln dol. w działania edukujące twórców w zakresie nowych możliwości stwarzanych przez metaverse.

Jak wyjaśnia firma w informacji prasowej, jej struktura korporacyjna się nie zmienia. Sposób raportowania finansowego od IV kwartału 2021 r. ulegnie jednak zmianie. Firma raportować będzie dwa segmenty operacyjne: Family of Apps oraz Reality Labs. Facebook ogłosił także, że od 1 grudnia zamierza rozpocząć obrót swoimi akcjami pod nowym oznaczeniem giełdowym MVRS.

Firma zaprezentowała również nowe logo firmy w kształcie znaku nieskończoności.

Jak podaje BBC, rebranding jest reakcją na fakty stawiające w negatywnym świetle serwis Facebook, ujawnione przez byłą pracownicę Frances Haugen. Oskarżyła ona platformę o przedkładanie zysków firmy nad bezpieczeństwo użytkowników i ujawniła szereg informacji dotyczących praktyk korporacyjnych platformy wspierających to oskarżenie.

  • 15
Meta rozważa otwarcie fizycznych sklepów

Marek

1 miesiąc temu

Dobrze się kojarzy... Z uzależnieniem!

Piotr

1 miesiąc temu

@Marek: Dokładnie tak samo to odebrałem. Będzie można ponad skojarzenie iść na metę... na mecie. Trafili w punkt. ;]

28 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 2
28.10.2021

Dyrektorzy ds. marketingu w 2022 r. staną się liderami biznesu – prognozuje Forrester

Rosnąca presja, otoczenie polityczne czy pandemia wywołały spore turbulencje dla biznesu w zbliżającym się ku końcowi 2021 r. Wielu zetknęło się z nowymi modelami dostaw, doświadczeniami marki i strategiami komunikacyjnymi, które miały pomóc w radzeniu sobie z lockdownem i niestabilnością. Badanie przeprowadzone przez firmę Forrester w tym trudnym czasie pokazało, że 92% dyrektorów marketingu B2C w USA wierzy, że ich CEO w pełni wspierają funkcję marketingową.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 2
28.10.2021

IAB Polska przygotował przewodnik po influencer marketingu

Influencer marketing jest jednym z najszybciej rosnących obszarów marketingu. Nielsen prognozuje, że globalna wartość tego rynku w 2022 r. wyniesie 15 mld dol. Jednocześnie rozwój influencer marketingu rodzi zagrożenia, na które podatne są zarówno marki, agencje, jak i sami influencerzy, a także ich fani będący końcowymi odbiorcami treści. Grupa robocza influencer marketing IAB Polska przygotowała przewodnik po tym obszarze. Kieruje go do marek, agencji i samych influencerów.