Facebook zakazuje reklam masek i innych produktów wykorzystujących obawy związane z koronawirusem
  • 0
  • 1
10.03.2020

Facebook zakazuje reklam masek i innych produktów wykorzystujących obawy związane z koronawirusem

Facebook zakazał reklam medycznych masek i innych produktów, które mają zapobiegać zarażeniu koronawirusem. Firma uznała je za wykorzystywanie stanu nagłego zagrożenia zdrowia publicznego.

Zakaz, który zostanie wprowadzony w ciągu kilku najbliższych dni, obejmuje reklamy na Facebooku i ogłoszenia na platformie Marketplace. Wiadomość pojawia się tydzień po tym, jak brytyjski Advertising Standards Authority zakazał dwóch reklam promujących maski na twarz, które w opinii urzędu są „mylące, nieodpowiedzialne i mogą wywoływać strach”.

Rzecznik Facebooka powiedział, że sytuacja jest ściśle monitorowana i „dokonane zostaną niezbędne aktualizacje zasad, jeśli firma zobaczy, że ludzie próbują wykorzystać tę sytuację z korzyścią dla siebie”.

Firma Marka Zuckerberga zapowiedziała, że wstrzymuje także reklamy innych produktów medycznych, takich jak środki dezynfekujące do rąk, które „stwarzają poczucie pilności, np. sugerując ograniczoną podaż lub gwarantując wyleczenie czy zapobieganie zarażeniu wirusem”.

Facebook usunie również grupy i strony związane z koronawirusem z rekomendacji.

Eksperci medyczni podważają skuteczność masek na twarz w trwającej epidemii. Wzywają, by skupić się na higienie osobistej: regularnym myciu rąk i kichaniu lub kaszleniu w chusteczkę.

Inni cyfrowi giganci, w tym eBay i Amazon, również zakazali reklam masek na twarz.

Źródło: www.campaignlive.co.uk

  • 1
Facebook zakazuje reklam masek

Facebook zakazuje reklam masek

10 marca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
10.03.2020

Kontrole warzyw i owoców w sieciach handlowych

1256 partii warzyw i owoców w 98 supermarketach wzięła pod lupę w lutym Inspekcja Handlowa w ramach dodatkowych czynności kontrolnych zleconych przez prezesa UOKiK. Kontrolerzy zakwestionowali 10 proc. produktów ze względu na brak informacji o kraju pochodzenia lub nieprawidłowe wskazanie. Największy odsetek takich nieprawidłowości odnotowano w sieciach: Delikatesy Centrum (36,1 proc.), Intermarche (15,6 proc.) oraz Stokrotka (13,9 proc.).

9 marca 2020