Nie tylko Facebook. „Wall Street Journal” sprawdził, ile danych kosztuje zamówienie pizzy i oglądanie filmów z przyjaciółmi
  • 0
  • 0
12.04.2018

Nie tylko Facebook. „Wall Street Journal” sprawdził, ile danych kosztuje zamówienie pizzy i oglądanie filmów z przyjaciółmi

O danych użytkowników mówi się ostatnio w kontekście Facebooka. Dziennik „Wall Street Journal” sprawdził, jakie dane zbierają globalne firmy, takie jak Apple czy Domino’s Pizza, podczas tak prozaicznej czynności, jak umawianie się na wieczorne oglądanie filmów i jedzenie pizzy.

Analizę zilustrowano fikcyjną historią dwóch przyjaciółek, Sally i Kristen. Dziennikarze przejrzeli regulaminy globalnych firm, z których pośrednictwa korzystały koleżanki, organizując wieczorne spotkanie. Krok po kroku opisali, jakie dodatkowe dane zbierają firmy na podstawie informacji wprowadzonych do ich systemów przez użytkowników.

Obie kobiety umówiły się na wspólny wieczór za pomocą smartfonów iPhoneX i zainstalowanego w nich Apple iMessage. Komunikator szyfruje zapisane słowa, więc Apple nigdy nie widzi treści wiadomości. Firma przechwytuje tylko anonimowe metadane, takie jak np. znaczniki czasu. Dzięki temu może zapewniać odpowiednią przepustowość serwerów.

Google otrzymuje od Sally informacje o lokalizacjach, gdy ta wpisuje w wyszukiwarkę adres Kristen, by zobaczyć trasę podróży. Na tej podstawie zbiera dane o prędkości, z jaką porusza się kobieta między obiema lokalizacjami, o kierunku podróży, rodzaju używanego telefonu, jego numerze IP czy mijanych stacjach wifi.

Jak wskazuje WSJ, dane pobierane są nawet wtedy, gdy Sally i Kristen zamawiają pizzę przez internet. Domino’s Pizza na podstawie zamówienia otrzymała informację o rachunku, płatności, rodzaju i liczbie zamówionych produktów. Przy okazji system tworzy transkrypcję, czyli zapis fonetyczny słów zamawiającego. Zbiera też informacje o urządzeniu, za pomocą którego złożono zamówienie, a także o systemie operacyjnym. Kompletuje ponadto statystyki skuteczności działania.

Źródło: „The Wall Street Journal

Andersen

7 dni temu

Przyjaciółka musi korzystać z google, żeby dojechać do przyjaciółki?

11 kwietnia 2018

  • 0
  • 8
  • 0
  • 0
  • 1
11.04.2018

O powrocie do wartości i emocji oraz roli technologii we współczesnym marketingu na Forum IAB 2018

Czego chcą współcześni konsumenci? Co ma Big Data do emocji? Jak zintegrować narzędzia i wykorzystać technologię, by służyła budowaniu zaufania i prawdziwych relacji? O automatyzacji, sztucznej inteligencji, ale przede wszystkim o powrocie do wartości, których poszukuje współczesny konsument, opowie blisko 100 ekspertów podczas 80 prelekcji tegorocznego Forum IAB. Dwudniowe wydarzenie rozpocznie się 6 czerwca.

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
11.04.2018

Jak Polacy robią podstawowe zakupy? Badanie „Payback Opinion Poll”

Zakupy, zwłaszcza produktów pierwszej potrzeby, chcemy robić szybko i wygodnie, ale też inteligentnie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Payback, co czwarty Polak wybiera sklepy położone najbliżej domu. Często nie są to jednak sklepy osiedlowe, ale super- i hipermarkety. Zależy nam na tym, aby móc jak najwięcej potrzebnych rzeczy kupić w jednym miejscu (24%) i przy okazji pozałatwiać inne sprawy (11%).