Facebook uznał, że rozdzielenie postów marek i znajomych w news feedzie to zły pomysł
  • 0
  • 0
21.08.2019

Facebook uznał, że rozdzielenie postów marek i znajomych w news feedzie to zły pomysł

W minionych miesiącach Facebook na sześciu rynkach prowadził testy nowego news feeda. Oddzielał tam posty zamieszczane przez znajomych od tych od wydawców i marek. Teraz gigant mediów społecznościowych stwierdził, że to zły pomysł i zakończył testy.

W ramach testu na wybranych rynkach wpisy zamieszczane przez firmy zostały usunięte ze strony głównej. Umieszczono je w osobnej sekcji nazwanej Explore.

Spowodowało to niepokój wydawców i firm, które korzystają z ruchu na Facebooku. Powodem do obaw był fakt, że użytkownicy nie widzą już ich postów wplecionych między treści od znajomych. Jak przekonuje Facebook, także użytkownikom nie spodobał się ten pomysł.

Użytkownicy nie chcą dwóch oddzielnych stron. W przeprowadzonych ankietach powiedzieli nam, że byli mniej usatysfakcjonowani z postów, które widzieli. Jednocześnie obecność dwóch odrębnych stron wcale nie ułatwiła kontaktu z rodziną i przyjaciółmi – mówi Adam Mosseri, dyrektor odpowiedzialny w Facebooku za news feed.

Firma zakończyła testy i usunęła zakładkę Explore.

Źródło: www.vox.com

21 sierpnia 2019