Facebook testuje nowe ograniczenia dotyczące wyświetlania reklam i kontrolowania treści
  • 0
  • 1
19.11.2021

Facebook testuje nowe ograniczenia dotyczące wyświetlania reklam i kontrolowania treści

Trwa debata na temat potencjalnie negatywnego wpływu algorytmu facebookowego News Feeda na szersze nawyki związane z konsumpcją treści. W tym czasie firma Marka Zuckerberga testuje szereg nowych opcji kontroli treści zarówno dla osób fizycznych, jak i reklamodawców. Dzięki nim internauci mają zyskać wpływ na to, co widzą w serwisie. Z kolei marki być może będą mogły w końcu uniknąć niechcianych kontekstów.

Nowe opcje News Feedu mają zapewnić większą kontrolę nad tym, co widzi użytkownik. Umożliwią wybór ulubionych profili, które następnie będą preferowane i częściej widoczne w aktualnościach. W preferencjach użytkownicy będą mogli teraz w zwiększyć lub zmniejszyć udział:

  • treści od znajomych, rodziny, grup i stron,
  • tematów, na których im zależy.

Oprócz tego Facebook umożliwi ograniczenie tematów, przy który pojawią się reklamy w News Feedzie. Kontrola wykluczania tematów ma pozwolić reklamodawcy wybrać temat, który pomoże określić, w jaki sposób użytkownikom będzie wyświetlana reklama na Facebooku. Reklamodawcy mogą wybrać trzy tematy:

  • wiadomości i polityka,
  • problemy społeczne,
  • przestępstwa i tragedie.

Gdy reklamodawca wybierze jeden lub więcej tematów, jego reklama nie będzie wyświetlana osobom, które ostatnio zajmowały się tymi zagadnieniami w swoim News Feedzie. Ma to umożliwiać reklamodawcom unikanie niechcianych skojarzeń z tymi tematami i powiązanymi z nimi dyskusjami. Facebook twierdzi, że we wczesnych testach wykluczenia skutecznie uniemożliwiały wyświetlanie się reklam przy takich dyskusjach w aplikacji.

Źródło: www.socialmediatoday.com

  • 1
ograniczenia dotyczące wyświetlania reklam

Facebook testuje nowe ograniczenia dotyczące wyświetlania reklam

19 listopada 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
19.11.2021

Prawie 80 proc. Polaków przedkłada jakość żywności nad cenę – wynika z badania Deloitte

Większość konsumentów w Europie, robiąc zakupy w supermarkecie, częściej kieruje się aspektem zdrowotnym niż ceną produktów. Jak pokazuje raport „The Conscious Consumer” firmy doradczej Deloitte, 64 proc. respondentów deklaruje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zaczęło bardziej interesować się wpływem spożywanych produktów na zdrowie. Liderem pod tym względem są Polacy. Wśród nich niemal 75 proc. deklaruje, że częściej sięga po owoce i warzywa, a prawie 60 proc. ograniczyło w ostatnim roku spożycie alkoholu. Częściej niż inne nacje jesteśmy także gotowi zapłacić więcej za żywność dobrej jakości.