Facebook stawia na Europę w budowaniu platformy cyfrowej metaverse
  • 0
  • 1
18.10.2021

Facebook stawia na Europę w budowaniu platformy cyfrowej metaverse

Facebook ogłosił, że zamierza stworzyć 10 tys. nowych miejsc pracy dla specjalistów w Unii Europejskiej. Inwestycja jest związana z planami firmy dotyczącymi budowy metaverse.

Facebook wspiera budowę nowej platformy cyfrowej metaverse, wykorzystującej technologie takie jak wirtualna i rozszerzona rzeczywistość. U podstaw tej koncepcji leży przekonanie, że dzięki zapewnieniu większego poczucia „wirtualnej obecności” interakcje online mogą stać się znacznie bliższe doświadczeniom w świecie rzeczywistym.

Firma podkreśla, że metaverse, podobnie jak Internet, będzie wspólnym dokonaniem firm technologicznych, programistów, twórców i decydentów, którego kluczowymi cechami będzie otwartość i interoperacyjność. Żadna firma nie będzie właścicielem ani operatorem metaverse. Celem projektu jest zapewnienie ludziom szerokiego dostępu do nowych możliwości twórczych, społecznych i gospodarczych.

Dla Facebooka oznacza to inwestycje w technologie i specjalistów oraz rozwój w nowych obszarach. Firma Marka Zuckerberga podjęła decyzję, że to właśnie Europa będzie tu miała kluczowe znaczenie. W związku z tym ogłasza plan, aby w ciągu najbliższych pięciu lat stworzyć w Europie 10 tys. nowych miejsc pracy dla wykwalifikowanych specjalistów. Jednym z czynników, które wpłynęły na tę decyzję, jest fakt, że w Europie mieszka wielu specjalistów w obszarze nowych technologii. Na przykład Polska zajmuje obecnie piąte miejsce w rankingu najlepiej wyszkolonych specjalistów w obszarze nowych technologii, opracowanym przez „Harvard Business Review”.

Nadchodząca rekrutacja ma odbywać się w całym regionie. Facebook wyraża otwartość na współpracę z rządami w całej UE, aby wybrać właściwe rynki i specjalistów do pracy nad metaverse.

  • 1
W budowaniu metaverse Facebook stawia na Europę

W budowaniu metaverse Facebook stawia na Europę

18 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
18.10.2021

IAB Europe i IAB Polska wzywają europarlamentarzystów do odrzucenia „wprowadzającego w błąd” raportu na temat reklam wykorzystujących dane

IAB Europe i IAB Polska wyrażają zaniepokojenie kampanią i raportem zainicjowanymi przez Grupę Zielonych/Wolne Przymierze Europejskie w Parlamencie Europejskim. Określają one ogromną część gospodarki internetowej mianem „manipulacji” i wzywają do wprowadzenia całkowitego zakazania wykorzystywania danych osobowych w reklamie. Jak podkreślają branżowe organizacje, oznaczałoby to katastrofę dla europejskich mediów, start-upów i małych firm.