Facebook aktualizuje rozwiązania kontroli bezpieczeństwa marki i narzędzia do ochrony praw autorskich
  • 0
  • 1
24.03.2021

Facebook aktualizuje rozwiązania kontroli bezpieczeństwa marki i narzędzia do ochrony praw autorskich

Facebook, rozbudowując mechanizmy bezpieczeństwa marek, aktualizuje aplikację „Prawa autorskie do znaków towarowych i reklam”. Chce w ten sposób dostarczyć reklamodawcom narzędzie lepiej dostosowane do ich potrzeb biznesowych, a użytkownikom dać dostęp do wysokiej jakości treści.

Aktualizacje dotyczące bezpieczeństwa marki
Facebookowi zależy, aby właściciele treści objętych prawami autorskimi mogli na nich zarabiać – także wtedy, gdy zostaną one wykorzystane przez inną stronę. Dlatego od teraz za pośrednictwem Menedżera praw autorskich ich właściciele mogą zgłaszać roszczenia i pobierać pieniądze za reklamy wykorzystujące ich chronione materiały. Wystarczy, że są one opublikowane na stronach, które spełniają Standardy społeczności i Zasady monetyzacji dla partnerów, a ich treść jest zgodna z Zasadami monetyzacji treści.

W ten sposób publikujące strony będą miały możliwość wykorzystania treści będących czyjąś własnością bez ryzyka, że takie wideo zostanie usunięte. Zwiększa to też możliwości reklamodawców i zapewnia użytkownikom dostęp do atrakcyjnych treści, które w przeciwnym razie mogłyby zostać zablokowane z powodu naruszenia praw autorskich. Aby zapewnić przejrzystość i ułatwić korzystanie z tego rozwiązania, Facebook wprowadził też mechanizm kontroli umożliwiający zrezygnowanie z wyświetlania reklam w filmach, do których zgłoszono roszczenia.

Facebook zaczyna też integrację listy dopuszczonych wydawców i filtru asortymentu (są to dwa mechanizmy kontroli bezpieczeństwa marki) w Menedżerze reklam. To rozwiązanie ma na celu określenie zasięgu po zastosowaniu środków kontroli.

Większe możliwości marek dzięki narzędziom ochrony praw autorskich
Facebook pomaga biznesom chronić prawa ich własności intelektualnej. W związku z tym podwoił wysokość nakładów na rozwój narzędzi, rozwinął współpracę z firmami oraz wprowadził szereg ulepszeń do aplikacji Prawa autorskie do znaków towarowych i reklam. Aplikacja ta umożliwia firmom łatwe wykrywanie i zgłaszanie treści naruszających prawa autorskie.

Firmy mogą poprosić o dostęp do tego narzędzia, a zarejestrowane podmioty mają możliwość przeszukiwania i monitorowania reklam oraz ogłoszeń. W wypadku trafienia na treści, które naruszają prawa autorskie, firmy mogą je zgłosić. Zespół ds. praw autorskich Facebooka przeanalizuje materiały i w uzasadnionych przypadkach usunie je w ciągu jednego dnia po otrzymaniu zgłoszenia.

Wprowadzono następujące aktualizacje tego narzędzia:

  • Funkcja wyszukiwania poprzez obraz. To możliwość wyszukiwania treści również na podstawie przesłanego obrazu. Wyświetlone zostaną treści, które są identyczne z przesłanym obrazem lub są do niego podobne.
  • Rozszerzenie wyników wyszukiwania. Narzędzie będzie od teraz wyświetlać wyniki obejmujące firmy sprzedające za pośrednictwem sklepów na FB lub w postach na Instagramie oznaczonych tagami produktów.
  • 1
prawa autorskie

Facebook chce lepiej chronić prawa autorskie

24 marca 2021

23 marca 2021

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
23.03.2021

Większość reklamodawców zamierza zwiększyć w tym roku budżety na influencer marketing – pokazuje raport Reachablogger.pl

Nakłady na influencer marketing w Polsce w 2021 r. najprawdopodobniej mocno wzrosną – wynika z raportu „Polski rynek influencer marketingu 2021”, przygotowanego na podstawie badania przeprowadzone w lutym przez platformę Reachablogger.pl. Niemal jedna czwarta uczestników badania zamierza w bieżącym roku wydać podobną kwotę jak w 2020 r., a pozostali deklarują wzrosty. Co dziesiąty respondent planuje wręcz podwojenie budżetów influencerskich w bieżącym roku.