Europejczycy preferują darmowy Internet w zamian za reklamy. Raport IAB Europe
  • 0
  • 1
26.04.2021

Europejczycy preferują darmowy Internet w zamian za reklamy. Raport IAB Europe

75% ankietowanych Europejczyków preferuje obecny model korzystania z Internetu, który zapewnia darmowy dostęp do treści i usług dzięki możliwości targetowania reklam. Tak wynika z najnowszego raportu IAB Europe: „What Would an Internet Without Targeted Ads Look Like?”. Przychylnością badanych nie cieszy się rozwiązanie, które zakłada komercyjne korzystanie z Internetu w zamian za przestrzeń wolną od reklam.

IAB Europe zleciło przeprowadzenie badania ankietowego na próbie ponad 2400 dorosłych użytkowników Internetu w sześciu krajach: Niemczech, Francji, Hiszpanii, Szwecji, Polsce i Wielkiej Brytanii. Sprawdzano, jak użytkownicy zareagowaliby na komercyjny model Internetu, zakładający płacenie abonamentów za dostęp do stron i aplikacji. Okazało się, że Europejczycy doceniają darmowy Internet w zamian za reklamy.

Komercyjny model spowodowałby, że większość badanych ograniczyłaby w znacznym stopniu aktywność. Decydowałaby się prawdopodobnie na korzystanie jedynie z kilku stron internetowych:

  • Niemal połowa (48%) Europejczyków twierdzi, że unikałaby płacenia abonamentów, ograniczając w ten sposób znacznie swoją aktywność w Internecie.
  • Zdecydowana większość (78%) twierdzi, że ograniczyłaby aktywność w Internecie do pewnego stopnia.

Model oparty na subskrypcji doprowadziłby do powstania rozdrobnionego, wielopoziomowego Internetu, w którym użytkownicy ze względów finansowych mieliby zróżnicowany dostęp do wiadomości i usług. Wydawcy, twórcy aplikacji oraz dostawcy treści i usług musieliby konkurować o środki finansowe bardzo wąskiej grupy abonentów. Osłabiłoby to ich możliwości do dalszego biznesowego rozwoju.

  • Przeciętny Europejczyk płaciłby za dostęp do mniej niż pięciu stron internetowych.
  • Większość Europejczyków oczekiwałaby, że za usługi internetowe, z których obecnie korzysta, płaciłaby mniej niż 4 euro miesięcznie.
  • 51% Europejczyków jest skłonnych wykupić abonament na korzystanie tylko z trzech lub mniej stron lub aplikacji.
  • Streaming muzyki (51%) i poczta elektroniczna (50%) to jedyne usługi, które większość Europejczyków chciałaby subskrybować.

Nieco ponad jedna czwarta Europejczyków (28%) byłaby gotowa zapłacić za dostęp do serwisów informacyjnych. Stawia to pod znakiem zapytania stabilność finansową mediów, które już od lat borykają się z wyzwaniami związanymi z finansowaniem swojej działalności.

W przypadku wprowadzenia komercyjnego modelu korzystania z Internetu dla większości Europejczyków nieograniczony dostęp do informacji i innych wartościowych usług online po prostu przestałby istnieć. Dostawcy treści i usług musieliby konkurować o subskrybentów, co miałoby wpływ na konkurencyjności biznesów i innowacje – komentuje Townsend Feehan, dyrektorka generalna IAB Europe.

Pełna treść raportu w języku angielskim dostępna jest na stronie www.iabeurope.eu.

  • 1
Europejczycy wolą darmowy Internet w zamian za reklamy zamiast subskrypcji

Europejczycy wolą darmowy Internet w zamian za reklamy zamiast subskrypcji

26 kwietnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.04.2021

Badania ujawniają oszustwa reklamowe ukierunkowane na platformy streamingowe

Ad frauds nie dotyczą już jedynie standardowej reklamy internetowej. Według firmy Human Security zajmującej się cyberbezpieczeństwem oszuści zainfekowali prawie milion urządzeń mobilnych oprogramowaniem naśladującym aplikacje do transmisji strumieniowej. Pobrali pieniądze od niczego niepodejrzewających reklamodawców, ujawniając luki w tym szybko rozwijającym się zakątku rynku reklamy cyfrowej – donosi „The Wall Street Journal”.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.04.2021

Wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7 proc. – analiza firmy Zenith

Rosnąca widownia kanałów cyfrowych oraz inwestycje w e-commerce napędzają roczny wzrost wydatków na reklamę cyfrową w branży FMCG na poziomie 7 proc. – pokazuje analiza firmy Zenith. Reklama OOH ma odbić się od dna po załamaniu spowodowanym przez Covid-19, osiągając roczny wzrost na poziomie 9 proc. Całkowite wydatki na reklamę w branży FMCG w 2023 r. przekroczą poziom z 2019 r. Chiny przodują w transformacji cyfrowej, przeznaczając 71 proc. wydatków w branży FMCG na kanał digital.