- 0
- 1
Estée Lauder zmienia strategię marketingową
Firma Estée Lauder reaguje na spadki sprzedaży zmianą działań marketingowych w ramach strategii Beauty Reimagined. Celem jest szybsze pozyskiwanie nowych konsumentów.
– Zmieniamy nasz model operacyjny, aby był szczuplejszy, szybszy i bardziej zwinny. Jednocześnie podejmujemy działania w celu przyspieszenia pozyskiwania nowych konsumentów, stopniowej zmiany innowacji i zwiększenia inwestycji w działania skierowane do konsumentów. Celem jest osiągnięcie większego wzrostu i poprawa rentowności – mówi Stéphane de la Faverie, CEO Estée Lauder Companies.
W minionym roku najlepsze wyniki w Estée Lauder notowała kategoria perfum (wzrost o 2 proc.), na czele z takimi markami jak Le Labo i Jo Malone London. Gorzej wygląda sprzedaż produktów do makijażu oraz pielęgnacji skóry i włosów, które notowały ciągłe spadki.
Wśród przyczyn takiej sytuacji CEO firmy wymienił:
- obecność na zbyt małej liczbie rynków,
- korzystanie ze zbyt ograniczonej liczby kanałów dotarcia do konsumenta.
Firma planuje zwiększenie wydatków na reklamę w tych kanałach, które przynoszą największą stopę zwrotu. Jednocześnie zredukuje wydatki na reklamy określone w komunikacie jako „nieproduktywne”. W lepszym targetowaniu reklam ma pomóc AI.
Jednym z tych produktywnych kanałów reklamowych prawdopodobnie są retail media
Firma zwiększyła swoją obecność w marketplace’ach. Wprowadziła m.in. dziewięć marek na platformę Amazon Premium Beauty. W ten sposób chce dotrzeć do nowych grup konsumentów.
Zmiana obejmuje stworzenie klastrów marek w ramach poszczególnych kategorii, m.in.:
- makijażu,
- perfum,
- pielęgnacji skóry,
- pielęgnacji włosów.
Oprócz zmian w marketingu firma tnie także wydatki. Zwolni od 5 do 7 tys. pracowników, co będzie największą redukcją zatrudnienia w jej historii.

Estée Lauder zmienia strategię marketingową