Estée Lauder zmienia strategię marketingową - Marketing przy Kawie
Estée Lauder zmienia strategię marketingową
  • 0
  • 1
10.02.2025

Estée Lauder zmienia strategię marketingową

Firma Estée Lauder reaguje na spadki sprzedaży zmianą działań marketingowych w ramach strategii Beauty Reimagined. Celem jest szybsze pozyskiwanie nowych konsumentów.

Zmieniamy nasz model operacyjny, aby był szczuplejszy, szybszy i bardziej zwinny. Jednocześnie podejmujemy działania w celu przyspieszenia pozyskiwania nowych konsumentów, stopniowej zmiany innowacji i zwiększenia inwestycji w działania skierowane do konsumentów. Celem jest osiągnięcie większego wzrostu i poprawa rentowności – mówi Stéphane de la Faverie, CEO Estée Lauder Companies.

W minionym roku najlepsze wyniki w Estée Lauder notowała kategoria perfum (wzrost o 2 proc.), na czele z takimi markami jak Le Labo i Jo Malone London. Gorzej wygląda sprzedaż produktów do makijażu oraz pielęgnacji skóry i włosów, które notowały ciągłe spadki.

Wśród przyczyn takiej sytuacji CEO firmy wymienił:

  • obecność na zbyt małej liczbie rynków,
  • korzystanie ze zbyt ograniczonej liczby kanałów dotarcia do konsumenta.

Firma planuje zwiększenie wydatków na reklamę w tych kanałach, które przynoszą największą stopę zwrotu. Jednocześnie zredukuje wydatki na reklamy określone w komunikacie jako „nieproduktywne”. W lepszym targetowaniu reklam ma pomóc AI.

Jednym z tych produktywnych kanałów reklamowych prawdopodobnie są retail media

Firma zwiększyła swoją obecność w marketplace’ach. Wprowadziła m.in. dziewięć marek na platformę Amazon Premium Beauty. W ten sposób chce dotrzeć do nowych grup konsumentów.

Zmiana obejmuje stworzenie klastrów marek w ramach poszczególnych kategorii, m.in.:

  • makijażu,
  • perfum,
  • pielęgnacji skóry,
  • pielęgnacji włosów.

Oprócz zmian w marketingu firma tnie także wydatki. Zwolni od 5 do 7 tys. pracowników, co będzie największą redukcją zatrudnienia w jej historii.

Estée Lauder zmienia strategię marketingową

Estée Lauder zmienia strategię marketingową

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

9 lutego 2025

  • 0
  • 1
  • 0
9.02.2025

Wkrótce 3. edycja konferencji CSR Poland

Jak projektować przestrzenie, produkty i technologie dostępne dla wszystkich? Jak pogodzić pracę z dobrostanem psychicznym? Jakie wyzwania stawia przed nami starzejące się społeczeństwo? I czy mamy jeszcze czas, by uratować świat przed zmianami klimatu? O tym – i wielu innych zagadnieniach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – będą rozmawiać 20 i 21 marca eksperci i uczestnicy konferencji CSR Poland 2025.

7 lutego 2025