- 0
- 1
„ESG Update” – nowa publikacja Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska
W Polsce wzrost świadomości na temat ESG (ang. Environment, Social Responsibility, Corporate Governance), czyli kluczowych czynników pozafinansowej oceny firm i organizacji, to z jednej strony wynik unijnej dyrektywy CSRD, z drugiej zaś presji konsumenckiej. Aż 72% Polaków uważa, że firmy powinny poruszać kwestie ważne dla swoich konsumentów i pracowników. Takie dane przytacza IAB Polska w swojej najnowszej publikacji „ESG Update”.
– Ogólną świadomość istnienia celów zrównoważonego rozwoju ma większość polskich dużych i średnich firm*. Systematyczne działania na rzecz ich realizacji deklaruje 64% dużych przedsiębiorstw. Ale już w przypadku średnich, małych i mikrofirm zaangażowanie jest niewielkie. Wyzwanie, jakie stoi dziś przed specjalistami ds. komunikacji, to zrozumienie zasad ESG i konstruowanie na ich podstawie precyzyjnych, łatwych do przyswojenia przekazów. W trendbooku Grupy Roboczej PR IAB Polska „ESG Update”:
- piszemy m.in. o tym, jak integrować ESG w strategiach biznesowych,
- opisujemy dobre praktyki w obszarach komunikacji i budowania marki,
- wysuwamy praktyczne wnioski
– mówi Joanna Berlińska, szefowa Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska, head of PR & communications, founder, Lightscape.
W biznesie coraz bardziej liczy się opinia ludzi
To pokazuje, jak ESG zmienia oblicze biznesu. Podkreśla to Daniel Czok, dyrektor marketingu LG Electronics Polska, który w publikacji „ESG Update”:
- rozkłada na czynniki pierwsze proces wywierania presji konsumenckiej na przedsiębiorstwa,
- wymienia korzyści wdrażania zasad ESG w firmach,
- odpowiada na kluczowe pytanie – czy działalność zgodna z założeniami odpowiedzialności społecznej jest dobrą strategią biznesową.
– Zrównoważony rozwój to nie tylko budowanie zaufania i lojalności konsumentów i partnerów biznesowych. Integrowanie ESG w strategiach biznesowych:
- przynosi nowe możliwości innowacji i rozwoju,
- pomaga lepiej zarządzać ryzykiem regulacyjnym, operacyjnym i wizerunkowym,
- niewątpliwie jest także czynnikiem branym pod uwagę przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
Trendy, takie jak ochrona zasobów naturalnych, zrównoważone inwestycje, nacisk na polityki promujące równość, różnorodność, inkluzywność i powszechne raportowanie, to odpowiedź na globalne wyzwania, przed jakimi wszyscy dziś stoimy jako branża – dodaje Włodzimierz Schmidt, CEO IAB Polska.
- W nowej publikacji Grupy Roboczej PR IAB Polska o roli social responsibility w budowaniu marki pracodawcy w trudnej branży, jaką jest windykacja, mówi Agnieszka Surowiec, brand and comms director z Intrum Polska.
- Z kolei o nowych przepisach unijnych, nakładających na firmy obowiązek sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju, pisze Ewa Ziętek-Maciejczyk, dyrektor ds. projektów i komunikacji w IAB Polska.
- O seniorach w strategiach ESG rozmawiają Joanna Mielczarek, Bernadetta Kędra (Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich) i Karolina Kulig (marketing & PR managerka w LuckyYou).
- Czy firmy faktycznie wdrażają wysokie standardy zrównoważonego rozwoju i co im to daje? O certyfikacji B Corp opowiadają Berenika Pel i Paulina Kaczmarek (Danone) w rozmowie z Magdaleną Feliniak.
- Na koniec ważne dla wielu pracodawców pytanie – czy niskobudżetowe działania CSR mogą odegrać znaczącą rolę w budowaniu wizerunku firmy? Odpowiada Maciej Kikta w case study firmy Smartney.
Więcej na temat trendów w ESG można przeczytać w publikacji Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska „ESG Update”.
*Badanie przeprowadzone na zlecenie Polskiego Instytutu Ekonomicznego na próbie 1500 przedsiębiorstw
- 1