Epidemiczne billboardy Galerii Rusz na maj
  • 0
  • 3
22.05.2020

Epidemiczne billboardy Galerii Rusz na maj

Żyjemy aktualnie w dziwnym czasie zawieszenia gospodarki, życia, ale też racjonalnego myślenia i zdrowego rozsądku – uważają artyści z Galerii Rusz. Od kilkunastu tygodni drżymy codziennie w oczekiwaniu, że świat się skończy. Jednocześnie czekamy, aż życie powróci na stare koleiny, zakłady zaczną pracować, a my znów zaczniemy zaspokajać ważne życiowe potrzeby. Czy tak się stanie? Nad tym zastanawiają się artyści na billboardach.

Prace „Koniec świata” i „Potrzeby” oglądać można w Toruniu. „Zakłady zamknięte” pojawiły się w Warszawie w następujących lokalizacjach:

  • al. Jana Pawła II/Ogrodowa 1A
  • Al. Jerozolimskie 144
  • ul. Czerniakowska 157/159

***
Galeria Rusz to autorski projekt artystyczny duetu Joanna Górska i Rafał Góralski. Artyści specjalizują się przede wszystkim w sztuce publicznej. Tworzą bilbordy, plakaty, instalacje, murale, animacje, performance. Działania są realizowane od 1999 r. w Toruniu. To najdłużej działający projekt tego typu na świecie, gdzie w stałej lokalizacji prezentowane są prace artystyczne.

Od września 2013 r. działa również warszawski oddział Galerii Rusz. Artyści prezentują tam swoje prace na trzech nośnikach billboardowych, w różnych lokalizacjach stolicy. Ekspozycja jest zmieniana na początku każdego miesiąca.

Tworząc swoją sztukę, artyści czerpią inspiracje ze sztuki konceptualnej (Barbara Kruger, Jenny Holzer), poezji wizualnej, twórczości Picassa, Matisse’a, Legera czy Lichtensteina, jak i klasyków polskiej szkoły plakatu.

Artyści byli wyróżniani licznymi stypendiami i nagrodami (m.in. kilkakrotne stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium „Młoda Polska”, Nagroda Miasta Torunia im. Grzegorza Ciechowskiego, nominacja do Nagrody Fundacji Deutsche Bank „Spojrzenia”). Mają na koncie liczne wystawy w Polsce i poza jej granicami (Londyn, Birmingham, Norwich, Berlin, Nowy Jork, Oakland).

Aktualnie galeria działa na pięciu billboardach (dwóch w Toruniu i trzech w Warszawie).

  • 3
Epidemiczne billboardy Galerii Rusz

Epidemiczne billboardy: „Koniec świata”, Galeria Rusz, Toruń, Szosa Chełmińska – Targowisko

Epidemiczne billboardy Galerii Rusz

„Potrzeby”, Galeria Rusz, Toruń, Wały gen. Sikorskiego

Epidemiczne billboardy Galerii Rusz

„Zakłady zamknięte”, Galeria Rusz, Warszawa, maj 2020 r.

21 maja 2020

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
21.05.2020

„Z dbałością o to, co naprawdę ważne” – kampania marki Ambition

Czas izolacji, ograniczenie kontaktów z bliskimi, niepewna przyszłość – to nowa rzeczywistość, z którą w ostatnich miesiącach przyszło nam się zmierzyć. Wszechobecne zakazy bezpośrednio przemodelowały nasz dotychczasowy sposób życia. Jednak to, co naprawdę ważne, powinno pozostać niezmienne. Marka garnków, patelni i zastawy stołowej Ambition w kampanii zachęca odbiorców do podtrzymania wiary w uniwersalne od lat wartości.