Epidemia koronawirusa napędza sprzedaż masek, koszulek i gry
  • 0
  • 1
27.01.2020

Epidemia koronawirusa napędza sprzedaż masek, koszulek i gry

W Chinach trwa epidemia wywołana przez nieznany dotąd koronawirus. Rosnąca liczba zarażonych i zmarłych wywindowała sprzedaż masek ochronnych, ale i gry komputerowej pt. „Plague” czy koszulek z napisem „I Survived Coronavirus 2020”.

Wirus rozprzestrzenia się drogą kropelkową, stąd wzrost sprzedaży masek w Chinach nie powinien dziwić. Jak informuje serwis Marketwatch.com, zapasy skończyły się tak szybko, że pomimo trwającego świętowania chińskiego Nowego Roku postanowiono otworzyć część fabryk, by wyprodukować nowe.

Jak powiedział Reutersowi Cao Jun, general manager w produkującej maski firmie Lanhine, zapotrzebowanie wynosi około 200 mln sztuk dziennie. To znacznie więcej niż standardowa dzienna produkcja tej firmy, która wynosi 400 tys. sztuk. Z kolei firma Baba poinformowała, że w pierwszych dniach epidemii sprzedała 80 mln sztuk masek.

Pełne ręce roboty mają również firmy produkujące gumowe rękawiczki. Akcje przedsiębiorstw, które je wytwarzają, podskoczyły wraz z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Na przykład akcje malezyjskiego producenta Top Glove wzrosły o prawie 14% w ciągu dwóch dni. Z kolei malezyjscy producenci rękawiczek lateksowych – Supermax i Kossan Rubber Industries – zanotowali wzrosty odpowiednio o 8% i 6%.

W ostatnich dniach na eBay pojawiło się też wiele ofert masek, oczyszczaczy powietrza czy jednorazowych ubrań. W ich nazwach sprzedawcy wprost odnoszą się do koronawirusa. W Internecie można kupić też m.in. „zestaw ochronny przed koronowirusem”. Cena to 21,99 dol. W jego skład wchodzą m.in. maska, ochronne gogle, rękawiczki nylonowe czy jednorazowy kombinezon.

O ile chęć zabezpieczenia się przed zachorowaniem szczególnie nie dziwi, o tyle zaskakująca może być nagła popularność strategiczno-symulacyjnej gry internetowej „Plague”. Zadaniem gracza jest wywołanie epidemii, która unicestwi ludzkość. 22 stycznia gra stała się najlepiej sprzedającą się aplikacją w Chinach.

W ciągu ośmiu lat istnienia gry producent zazwyczaj obserwował wzrost liczby graczy podczas epidemii. Jak tłumaczy – „ludzie próbują dowiedzieć się więcej o tym, jak rozprzestrzeniają się choroby i zrozumieć złożoność epidemii wirusów”.

W sprzedaży pojawiły się też koszulki z hasłami: „I Survived Coronavirus 2020” za ponad 16 dol. czy „Corona Virus” (22 dol.). Design tej drugiej nawiązuje do logotypu marki piwnej Corona.

Popularnością cieszy się też serial dokumentalny Netflixa „Pandemic: How to Prevent an Outbreak”. Jego premiera zbiegła się w czasie z wybuchem epidemii. Produkcja ukazuje wysiłki pracowników służby zdrowia mające powstrzymać wirus.

Źródło: www.marketwatch.com

  • 1
epidemia

Epidemia może też oznaczać zysk

27 stycznia 2020