Energia – dostawcy, elektryczne samochody i odnawialne źródła energii. Wyniki badań
  • 0
  • 5
23.01.2017

Energia – dostawcy, elektryczne samochody i odnawialne źródła energii. Wyniki badań

W Internecie energia równa się dostawcy energii i elektryczne samochody. Popularność tych dwóch tematów rośnie nieprzerwanie od trzech lat – w kontekście obsługi klienta, lokalnej sieci, wieści o zagranicznych samochodach elektrycznych i oczekiwań względem polskiego pojazdu. Spada za to popularność zielonej energii (z wyjątkiem fotowoltaiki). Temat źródeł odnawialnych, choć angażuje, na dłuższą metę nie zyskuje na popularności – pokazuje analiza IRCenter.

Firma przeanalizowała, z jakimi tematami energia związana jest na portalach, w social media i w Google na przestrzeni ostatnich czterech lat.

Trend: samochody elektryczne. Samochód elektryczny to drugi z najbardziej angażujących tematów na portalach i w social media w 2016 r. Od czterech lat nieprzerwanie rośnie zainteresowanie tym zagadnieniem w Google – zwłaszcza hasłami samochody elektryczne i samochody hybrydowe.

W 2016 r. kluczowym wydarzeniem było ogłoszenie programu rządowego dotyczącego polskiego samochodu elektrycznego. To spowodowało największy wzrost zainteresowania polskimi dostawcami energii.

Spadek zainteresowania odnawialną energią. W social media najwięcej dyskusji dotyczy zielonej energii – przede wszystkim odnawialnych źródeł energii (42% wszystkich dyskusji o energii). Zdecydowanie rośnie zainteresowanie fotowoltaiką (ale nie kolektorami).

W porównaniu z innymi kategoriami spada jednak zainteresowanie całą kategorią zielonej/odnawialnej energii – zwłaszcza w związku z biomasą i energią odnawialną. Wygląda na to, że energia odnawialna jest hasłem, do którego podchodzi się obecnie bardzo pragmatycznie – twierdzą twórcy analizy.

Dostawcy energii. Przez ostatnie 4 lata w Google zdecydowanie rośnie zainteresowanie tematem dostawców energii. Wśród dostawców i operatorów najczęściej wyszukiwani są: Tauron, PGNiG i Energa – m.in. ze względu na intensywne działania komunikacyjne.

Najczęściej dyskutowanym operatorem jest RWE. Z kolei jego nowa marka Innogy w porównaniu z innymi jest prawie niewidoczna. Enea zaczęła być nieco bardziej widoczna w 2015 r. Dostawcy są wyszukiwani ze względu na lokalizację i obsługę klienta, a także notowania giełdowe.

Cały raport można pobrać ze strony www.ircenter.com.

  • 5

23 stycznia 2017

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.01.2017

Sukces komercyjny firm wiąże się z zaangażowaniem w zrównoważony rozwój – raport Deloitte

Świat boryka się z problemami społecznymi i ekonomicznymi, z którymi rządy państw nie radzą sobie samodzielnie. Firmy zaś coraz częściej przekonują się, że trwały sukces komercyjny powinien być powiązany z zaangażowaniem na rzecz zrównoważonego rozwoju. Organizacje mają jednak problem z definiowaniem i komunikowaniem celu, na którym chcą się skoncentrować – pokazuje raport Deloitte.

20 stycznia 2017