- 1
- 2
Empik wita w klubie wzorowo przygotowanych – kampania przed powrotem do szkoły
Kampania reklamowa Empiku w ramach sezonu back to school wkroczyła w główną fazę. Powstała w ramach nowej platformy komunikacji marki – „Witaj w klubie”. Działania komunikacyjne kierowane do rodziców i starszych uczniów obejmują telewizję, radio, digital i media społecznościowe oraz kanały własne Empiku. Towarzyszą im także współprace influencerskie.
Ruszyła szczytowa faza zakupów przed nowym rokiem szkolnym. Z najnowszej edycji badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Empiku wynika, że większość rodziców (aż 90%) kompletuje wyprawkę dla swoich dzieci jeszcze w wakacje, a niemal połowa z nich w ciągu dwóch ostatnich tygodni sierpnia. Znajduje to potwierdzenie w trendach sprzedażowych. Dlatego Empik właśnie teraz wyjątkowo serdecznie wita w klubie wzorowo przygotowanych do szkoły.
– Back to school to pierwszy sezon handlowy osadzony w nowej platformie komunikacyjnej marki. Koncepcja kampanii powstała już na wstępnym etapie tworzenia platformy i została entuzjastycznie przyjęta przez konsumentów w trakcie badań. To dzięki mocnemu i humorystycznemu insightowi, z którym identyfikują się wszyscy opiekunowie młodszych i starszych dzieci – czyli ci, którzy należą do klubu znajdujących w sierpniu kanapkę z czerwca – podkreśla Remi Ganne, senior marketing director w Empiku.
Spoty wideo w kilku wersjach są emitowane od 20 sierpnia w telewizji, na YouTube oraz na platformach streamingowych: Max, Player i Polsat Go. Równolegle ruszyła szerokozasięgowa kampania radiowa. W jej ramach odbiorcy mogą usłyszeć 15-sekundowe spoty w kilku wariantach.
Empik już od początku sierpnia prowadzi działania na własnych profilach na Facebooku, Instagramie i TikToku. Na potrzeby tej kampanii powstały materiały prezentujące najbardziej atrakcyjne promocje oraz kolekcje własne marki.
Dodatkowo marka zaprosiła do współpracy dwie influencerskie rodziny: Baku Family oraz Here We Go. Twórcy przygotowali autorskie materiały z kolekcjami Empiku w roli głównej. Kampania „Witaj w klubie wzorowo przygotowanych” obejmuje także działania performance oraz direct marketing.
Koncepcję kreatywną spotu wideo stworzyła agencja reklamowa Ogilvy. Produkcją materiałów wideo zajął się dom produkcyjny Papaya Films. Scenariusze do spotów radiowych przygotował zespół brandu Empiku, on też prowadzi działania digital performance. Za zakup mediów do kampanii odpowiedzialny jest ATL Publicis Connect.
- 2