Ekstraklasa z 328,4 mln zł przychodów w sezonie 2020/21
  • 0
  • 1
15.10.2021

Ekstraklasa z 328,4 mln zł przychodów w sezonie 2020/21

Ekstraklasa podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy posumowała sezon 2020/21. Zakończyła go najwyższymi w historii skonsolidowanymi przychodami w wysokości 328,4 mln zł. Złożyły się na nie przychody osiągnięte przez Ekstraklasę o wartości 294,5 mln zł oraz jej spółkę zależną – Ekstraklasa Live Park, która w minionym sezonie wypracowała 33,9 mln zł.

Podsumowaliśmy niezwykle trudny sezon 2020/2021, w całości naznaczony pandemią. Jednak dzięki podjętym działaniom ochronnym, dobrej współpracy z klubami, PZPN i administracją państwową zdołaliśmy przeprowadzić i dokończyć rozgrywki bez większych perturbacji. Dzięki temu mogliśmy się wywiązać ze wszystkich umów wobec naszych partnerów mediowych i marketingowych, a w rezultacie wypłacić klubom deklarowane na początku sezonu środki, a nawet 5 mln zł dodatkowych przychodów, które wypracowaliśmy w ciągu roku. W rezultacie kluby otrzymały od nas rekordową kwotę 230,5 mln zł, czyli o 70,5 mln więcej niż przed pandemią i to mimo mniejszej liczby kolejek. W rezultacie, mimo trudności związanych z pandemią, należy uznać ten rok za udany, także w kontekście budowy podwalin pod przyszły rozwój. Dzięki kontraktom mediowym obowiązującym do końca 2022/23 i przedłużonym przed startem tego sezonu najważniejszym umowom marketingowym mamy stabilną sytuację finansową. To pozwala kontynuować projekty biznesowe i technologiczne ligi oraz wspierać kluby w ich rozwoju – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy.

Po zakończeniu sezonu 2020/21 Ekstraklasa podpisała nowe umowy marketingowe. M.in. z partnerem tytularnym PKO Bankiem Polskim, partnerem głównym ligi – Totalizatorem Sportowym i marką Lotto, a także ze Stihl i Aztorin. Z początkiem lipca rada nadzorcza ligowej spółki powołała też na nową kadencję dotychczasowy zarząd z Marcinem Animuckim jako prezesem i Marcinem Mastalerkiem jako wiceprezesem. Będą oni przez kolejne 3 lata kierować rozwojem ligi oraz kontynuować projekty biznesowe, technologiczne i marketingowe.

Teraz przed nami szczególnie ważny rok. Kluczowym zadaniem spółki będzie nowy przetarg na krajowe transmisje telewizyjne i pozostałe prawa mediowe. Te umowy stanowić będą bowiem główne zabezpieczenie finansowe ligi na kolejne sezony i tworzyć bazę do jej rozwoju. Prace nad tym przedsięwzięciem już trwają. Rozmawiamy z nadawcami o ich potrzebach, ale też analizujemy trendy i oczekiwania widowni. Rynek praw mediowych dynamicznie się zmienia, co jest pochodną też stale ewoluujących potrzeb kibiców i wciąż postępującej cyfryzacji. Zależy nam, by nasza liga była atrakcyjna dla różnych grup odbiorców, także dla młodych osób, dlatego wciąż rozwijamy się digtalowo i chcemy pokazywać i promować nasze rozgrywki w różnej formie. Do nowego przetargu mediowego chcemy też wdrożyć ideę marketingu 360 stopni, by móc wykorzystywać różnorodne, atrakcyjne narzędzia, które pomogą nam pozyskiwać zainteresowanie i serca kibiców dla Ekstraklasy – mówi Marcin Animucki, który kieruje pracami wokół przetargu.

Aktualnie rozrywki PKO Bank Polski Ekstraklasy w Polsce kibice oglądają w telewizji dzięki Canal+ oraz TVP. Liga jest też obecna w Internecie, poprzez cyfrowe kanały nadawców, ale i działania własne Ekstraklasy. Składają się na nie przede wszystkim:

  • kanały w social media,
  • ligowa aplikacja mobilna,
  • przebudowana niedawno platforma www.ekstraklasa.org,
  • serwis wideostreamingowy Ekstraklasa.TV.

Ten ostatni został uruchomiony w nowej wersji we współpracy z międzynarodową firmą Red Bee. Poprzez platformę Ekstraklasa.TV kibice za granicą mają dostęp na żywo do wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w krajach nieobjętych licencjami na wyłączność. Na koniec sezonu 2020/21 liczba rejestracji na platformie OTT sięgnęła 200 tys. Za rozwój tej platformy odpowiada spółka producencka Ekstraklasa Live Park.

Jednocześnie Ekstraklasa rozwija obecność w zagranicznych stacjach telewizyjnych. W poprzednim sezonie rozgrywki PKO Bank Polski Ekstraklasy były transmitowane w 17 krajach świata. Dzięki przedłużeniu większości umów i pozyskaniu kolejnych obecnie mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy są dostępne w telewizjach w 24 krajach poza Polską. Ekstraklasa wciąż pracuje nad poszerzeniem tej skali, by zapewniać warunki do szerszej promocji ligi i źródło dodatkowych przychodów.

  • 1
Ekstraklasa

Ekstraklasa z 328,4 mln zł przychodów

15 października 2021

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
15.10.2021

Blockchain potwierdzi jakość polskiej żywności. Carrefour rusza z projektem paszportyzacji produktów spożywczych

W październiku w sklepach Carrefour pojawią się polskie ziemniaki marki własnej objęte technologią blockchain, która pozwala na prześledzenie procesów ich uprawy oraz pakowania. Sieć wprowadza takie rozwiązanie jako pierwsza firma z sektora spożywczego w Polsce, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i rządowemu projektowi paszportyzacji polskiej żywności.

14 października 2021

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
14.10.2021

„Zostajemy w UE” – każdy dorosły Polak mógł spotkać się z tym przekazem. Analiza IMM

Trybunał Konstytucyjny uznał, że przepisy europejskie w zakresie, w jakim organy Unii Europejskiej działają poza granicami kompetencji przekazanych przez Polskę, są niezgodne z Konstytucją RP. We wszystkich mediach niemalże od razu pojawiło się na ten temat ponad 800 materiałów. Kiedy na Twitterze Donald Tusk wezwał Polaków do manifestacji, w ciągu kolejnej doby wzmianek w mediach było już ponad 7 tys. Łącznie w ciągu pięciu dni liczba wszystkich publikacji wyniosła prawie 28 tys., z dotarciem* 161 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Statystycznie każdy obywatel Polski w wieku powyżej 15 lat mógł spotkać się z tymi informacjami minimum 5 razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów.