Ekspansja marketingowa firm bukmacherskich zmieniła sposób oglądania piłki nożnej w telewizji
  • 0
  • 0
13.01.2019

Ekspansja marketingowa firm bukmacherskich zmieniła sposób oglądania piłki nożnej w telewizji

Sponsoring, reklama i rozwój technologii mobilnych sprawiły, że wielu młodych mężczyzn w Wielkiej Brytanii nie potrafi oglądać meczów piłkarskich bez wcześniejszego obstawienia zakładów w smartfonie. Takie są wyniki badań, które opublikował „Guardian”.

Wnioski sformułowali naukowcy z Uniwersytetu w Bath. Wcześniej przez dwa lata prowadzili badania. Udało im się uchwycić trwałą zmianę zachowań całego pokolenia młodych mężczyzn. Początkiem był 2005 r. Wtedy liberalizacja prawa sprawiła, że firmy bukmacherskie zintensyfikowały swoje działania marketingowe.

Ta większa dostępność mentalna marek zbiegła się z większą dostępnością fizyczną. Wraz z rozwojem smartfonów grać można było w dowolnym miejscu i momencie. Niepotrzebne stało się chodzenie do punktu sprzedaży.

Wielu uczestników badań przeprowadzonych w Bristolu w Anglii oraz w Derry w Irlandii Północnej nie potrafi już oglądać meczów piłkarskich, jeśli wcześniej nie obstawi wyniku u bukmachera. Gdy oglądają mecz, ich rozmowy dotyczą bardziej obstawiania niż przebiegu gry. Obstawiają wyniki spotkań, ale też tak nieistotne szczegóły, jak liczba rzutów rożnych czy żółtych kartek. Średnio mają ponad 25 kont w różnych serwisach hazardowych – rekordzista miał ich 41.

Od kilku miesięcy same stacje telewizyjne, m.in. Sky News, ograniczają liczbę reklam firm bukmacherskich emitowanych w czasie meczu.

źródło: „Guardian”

11 stycznia 2019