Ekologiczny mural Żabki ma pochłonąć smog w centrum Poznania
  • 0
  • 2
8.07.2021

Ekologiczny mural Żabki ma pochłonąć smog w centrum Poznania

Żabka kontynuuje działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Podejmuje kolejne kroki promujące recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. Z tej okazji w Poznaniu przy ul. Szyperskiej 23 powstał mural przedstawiający wodę Od Nowa.

Malowidło zostało odsłonięte rok po wprowadzeniu do oferty sieci wody marki własnej. Od Nowa rozlewana jest do butelek z materiałów pochodzących w 100% z recyklingu, produkowanych z użyciem odnawialnych źródeł energii o znacznie niższym śladzie węglowym.

Mural przedstawia wodę mineralną oraz hasła zachęcające do odnowy organizmu i środowiska, które sieć chce zaszczepić wśród klientów. Zarówno produkt, jak i samo działanie mają przybliżać Żabkę do realizacji zobowiązania, że zrównoważone życie w zgodzie z planetą jest możliwe dla każdego i na co dzień.

Praca została ręcznie namalowana przez zespół artystów. Wykorzystano do tego ekologiczne farby antysmogowe z technologią fotokatalityczną. Farby te oczyszczają powietrze z toksycznych tlenków azotu (NOx). Marka zapewnia, że jeden metr kwadratowy ściany pomalowany taką farbą redukuje ilość tlenków azotu nawet o około 0,44 g w ciągu jednego dnia. To tyle, ile usuwa jedno dorosłe drzewo.

Mural ma 207 m2. Jego skuteczność oczyszczania powietrza byłaby zatem równa działaniu 207 drzew. To ważne, gdyż znajduje się on na budynku w zabudowanym terenie, gdzie nie ma wielu drzew, a ruch samochodowy jest bardzo duży.

Żabka zdecydowała się także na uatrakcyjnienie ekspozycji muralu poprzez podświetlenie go po zmroku energią odnawialną z paneli fotowoltaicznych. W ciągu dnia energia słoneczna gromadzona jest w akumulatorach, a następnie nocą oddawana na potrzeby zasilania oświetlenia.

  • 2
ekologiczny mural Żabki

Ekologiczny mural Żabki w Poznaniu

8 lipca 2021

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
8.07.2021

Adidas chce przełamywać tabu o sporcie w trakcie menstruacji

Według badań naukowców z Uniwersytetu St. Mary co czwarta dziewczyna rezygnuje z uprawiania sportu w okresie dojrzewania. Jednym z powodów jest obawa przed przeciekami w trakcie ćwiczeń podczas okresu. Aby zapewnić komfort i dodać użytkowniczkom pewności siebie w czasie ruchu, Adidas wprowadza na rynek legginsy TechFit Period Proof. Launchowi produktu w Polsce towarzyszy premiera odcinka „Slow Podcast”, który porusza temat miesiączki oraz aktywności fizycznej w jej trakcie.