- 0
- 1
Ekipa tworzy nową spółkę, by sprzedawać własne produkty FMCG
Grupa influencerów Ekipa założyła firmę Essa, której celem jest wprowadzanie na rynek produktów FMCG. Mniejszościowym udziałowcem w nowej spółce został Dariusz Drewnicki, były dyrektor marketingu AmRestu, Coca-Coli i firmy Neuca.
Nowa spółka będzie wprowadzała na rynek marki i produkty w różnych kategoriach FMCG z podmiotami z branży influencerskiej, także spoza holdingu. Pierwsze informacje o planach sprzedaży produktów szybkozbywalnych pojawiły się w zeszłorocznej strategii Ekipa Holding na lata 2022–2024.
Dariusz Drewnicki w swojej karierze zarządzał portfolio globalnych i lokalnych brandów wielu kategorii FMCG. Pracował w korporacjach takich jak Mars, Coca-Cola, Gillette oraz w Grupie Neuca. W firmie Essa zajmie się strategicznym rozwojem wszystkich obszarów.
Ekipa Holding i Ekipa Management mają 90 proc. udziałów w firmie, a Dariusz Dwernicki – 10 proc. Jak napisano w komunikacie: „powstanie nowej spółki wpisuje się w strategię Ekipy polegającej na umacnianiu pozycji w branży FMCG. Dzięki sukcesowi lodów i innych produktów Ekipa zdobyła niezbędne doświadczenie, aby kontynuować swój rozwój”.
O Ekipie zrobiło się głośno wiosną 2021 r.
Marka Koral rozpoczęła wtedy sprzedaż lodów sygnowanych marką grupy influencerów. Grupę założył Karol Friz Wiśniewski, który początkowo nagrywał materiały na temat gier. Lody pojawiły się w Biedronce i Lidlu. Influencerzy z grupy promowali też napoje firmy Krynica Vitamin, donuty Dooti Donuts czy zeszyty firmy Herlitz. Z czasem zmieniał się skład grupy, a jej spółka weszła na giełdę.
Prezesem zarządu nowej firmy został Krzysztof Misiałkiewicz. Do stycznia 2023 r. był prezesem holdingu, gdy zastąpił go Łukasz Wojtyca.
Pierwszy produkt Essy ma pojawić się w sklepach w lecie br.
- 1