Egipska reklama Citroëna oskarżona o promowanie nękania kobiet
  • 0
  • 1
3.01.2022

Egipska reklama Citroëna oskarżona o promowanie nękania kobiet

Citroën wycofał reklamę, w której wystąpił egipski piosenkarz Amr Diab. Pojawiły się oskarżenia, że spot promuje nękanie kobiet. Film został zamieszczony w tamtejszych mediach społecznościowych na początku grudnia. Pokazuje, jak 60-letni gwiazdor pop używa kamery zainstalowanej w lusterku wstecznym samochodu, by potajemnie zrobić zdjęcie kobiecie przechodzącej przed pojazdem.

Kobieta nie wyraża zgody na zdjęcie. Nie przeszkadza to mężczyźnie, który robi je ukradkiem i uśmiecha się do fotografii, która pojawia się w jego telefonie. Tak zaczyna się ich znajomość.

Reklama została skrytykowana w mediach społecznościowych w Egipcie. Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez sieć badawczą Arab Barometer, 90% kobiet w wieku 18–39 lat w tym kraju deklaruje, że było nękanych w 2019 r.

Po krytyce Citroën poinformował, że usunął reklamę. „Zostaliśmy poinformowani, że scena została odebrana jako nieodpowiednia” – napisał producent samochodów w oświadczeniu opublikowanym na swoim koncie na Instagramie. „Podejmujemy decyzję o wycofaniu tej wersji. Przedstawiamy nasze szczere przeprosiny wszystkim społecznościom obrażonym tym filmem” – dodaje marka.

Nie ustała jednak krytyka pod adresem Diaba, megagwiazdy w świecie arabskim. Internauci są oburzeni jego udziałem w tej reklamie i brakiem przeprosin.

Źródło: www.theguardian.com

  • 1
egipska reklama Citroëna

Egipska reklama Citroëna spotkała się z krytyką

3 stycznia 2022

2 stycznia 2022