- 0
- 1
EasyJet przeprasza za reklamę nawiązującą do Holocaustu
Brytyjskie tanie linie lotnicze EasyJet na początku kwietnia wywołały burzę w mediach społecznościowych, zamieszczając reklamę odnoszącą się do Holocaustu. Teraz przewoźnik przeprasza.
Zamieszczone w social media zdjęcie ukazywało przedramię z wytatuowanym numerem lotu. Tatuaż przypominał te, jakie robiono więźniom obozów koncentracyjnych w czasie II wojny światowej. Fotografii towarzyszył podpis: „Nigdy nie zapomnisz swojego pierwszego lotu” („You never forget your first flight”). Hasło „Never forget” przywoływane jest też często w kontekście zbrodni dokonywanych przez nazistów. Wielu internautów wyraziło swoje oburzenie tym postem firmy. EasyJet przeprasza, wydając krótkie oświadczenie.
Stwierdza w nim, że kreacja przedstawia autentyczne zdjęcie klienta, który wytatuował sobie numer swojego pierwszego lotu. Ze względu na zgłoszone zastrzeżenia firma podjęła decyzję o usunięciu wpisu.
Zanim jednak post zniknął z mediów społecznościowych, niektórzy z internautów zdążyli zrobić z nim zrzut ekranu.
No easyJet. Please no. pic.twitter.com/TyNGJjvJOp
— Jon Siva ✈️ יונתן סיווה (@jonsiva_) April 7, 2022
Źródło: www.nypost.com
- 1