Czy e-sklepy chronią odbiorców? „Raport bezpieczeństwa e-mail 2020”
  • 0
  • 1
10.02.2020

Czy e-sklepy chronią odbiorców? „Raport bezpieczeństwa e-mail 2020”

Firma EmailLabs przygotowała „Raport bezpieczeństwa e-mail 2020”. Publikacja objęła ponad 7 tys. najpopularniejszych stron WWW w Polsce w kategoriach: e-commerce, fintech, systemy rezerwacyjne oraz firmy kurierskie. To od nich przeciętny Kowalski otrzymuje najwięcej e-maili – transakcyjnych, potwierdzeń zamówień, marketingowych, jak i newsletterów oraz wiadomości dotyczących promocji.

Z opracowania można dowiedzieć się, czy sklepy internetowe chronią swoje wiadomości oraz odbiorców przed próbami wyłudzania ważnych danych osobowych i na ile skutecznie to robią. Raport zawiera też wskazówki, dzięki którym można sprawdzić:

  • czy domena jest bezpieczna,
  • co zrobić, aby e-maile wysyłane z systemu spełniały najważniejsze zasady.

Skuteczny, ale podatny na ataki kanał komunikacji
Cyberzagrożenia są zjawiskiem powszechnym. W ubiegłym roku 76% firm przyznało, że padło ofiarą ataku phishingowego (badanie Proofpoint).

Phishing najczęściej jest dokonywany za pośrednictwem kanału e-mailowego. Jest to metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod firmę w celu np.:

  • wyłudzenia poufnych informacji (np. danych logowania, danych karty kredytowej),
  • zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem,
  • nakłonienia ofiary do określonych działań.

Dlaczego udaje się przechwycić wrażliwe dane? Winy powinniśmy doszukiwać się w słabym zabezpieczeniu poczty elektronicznej. Nie każdy wie, że może samodzielnie ustawić odpowiednie zabezpieczenia i zminimalizować ryzyko ataku.

A jego konsekwencje są bolesne. Poza niekorzystnymi komunikatami (media chętnie poinformują o wpadce firmy) należą do nich utrata reputacji i zaufania klientów, a w efekcie spadek przychodów. Potwierdzają to same ofiary.

Kilka danych na temat sklepów online
Zespół EmailLabs sprawdził, czy i jakie zabezpieczenia stosują najpopularniejsze sklepy e-commerce. Niemal 70% domen należących do najpopularniejszych w Polsce sklepów internetowych naraża konsumentów na ryzyko kradzieży danych za pomocą phishingu. Większość z nich korzysta z minimalnego uwierzytelniania poczty elektronicznej.

Wyniki badania są zaskakujące. Sklepy internetowe nie chronią swoich klientów w należyty sposób. Mało kto jest świadomy istnienia relatywnie prostych zabezpieczeń, jakie można zastosować, chociażby konfigurując domenę – mówi Katarzyna Garbaciak, dyrektor zarządzająca w EmailLabs.

Pełny raport  można pobrać ze strony www.emaillabs.pl.

  • 1
e-mail

„Raport bezpieczeństwa e-mail 2020”

10 lutego 2020

7 lutego 2020