E-mail najpopularniejszą formą dotarcia do klienta w e-commerce
  • 0
  • 1
16.06.2020

E-mail najpopularniejszą formą dotarcia do klienta w e-commerce

Czas pandemii koronawirusa przyniósł zmiany przede wszystkim w e-handlu. Duża część wiosennych kampanii marketingowych została zawieszona, ponieważ wszyscy czekali na rozwój wydarzeń. Mimo to, wg danych firmy ExpertSender e-mail niezmiennie pozostaje najpopularniejszym kanałem dotarcia do klientów. Co więcej, wiadomości elektroniczne budzą większe zainteresowanie niż przed pandemią.

Wartość rynku e-commerce w Polsce pod koniec 2019 roku wyniosła rekordowe 50 mld zł. Jednak dzięki pandemii e-handel rośnie obecnie znacznie szybciej niż zakładano. Jedną z metod wsparcia tego wzrostu jest wykorzystanie e-maili marketingowych do pozyskiwania wartościowych klientów. Odbywa się to dzięki dużym możliwościom personalizacji i segmentacji kampanii e-mailowych na podstawie danych dotyczących historii przeglądania oraz zakupów.

– Jak piszemy w naszym „KoronaRaporcie Ecommerce Polska”, klienci chętniej niż przed pandemią otwierają e-maile z ofertami. Na przykład w kategorii turystyka współczynnik otwarć w kwietniu wzrósł aż o 45,6% względem lutego. CTO w lutym 2020 wyniósł 38,5%, w marcu – 46,5%, a w kwietniu aż 84,1%. To pokazuje, że e-mail jest dla klientów ulubionym źródłemą – choć nie jedynym – wiedzy o nowych ofertach – dodaje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Choć najczęściej wykorzystywany i najtańszy e-mail wpisuje się mocno w trend digital marketingu, to inne kanały – SMS, mobile, web czy social – też rosną w siłę i coraz częściej wszystkie wykorzystywane są w jednej kampanii.

Multichannel marketing automation, bo tak nazywa się wykorzystanie wielu kanałów komunikacji opartych na danych, to obecnie podstawowe narzędzie, które wspiera rozwój e-commerce. Dzięki niemu można więcej sprzedawać, utrzymywać klientów i dostarczać im pożądane treści, a także docierać do nich bez pośredników, co pozytywnie wpływa na zyski.

Jedną z wiodących platform, która umożliwia wykorzystanie marketing automation w wielu kanałach jest ExpertSender. Działająca od 11 lat na polskim i zagranicznym rynku firma wysyła średnio 20 miliardów wiadomości rocznie, czyli 2,2 mln na godzinę, dla 1000 marek z całego świata, m.in. Answear.com, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, CCC, Leroy Merlin, Media Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING.

16 czerwca 2020