- 0
- 1
E-mail marketing – zwiększaj sprzedaż małym kosztem!
Dystrybucja newsletterów wciąż cieszy się dużą popularnością, ale nie wszyscy znają możliwości i ograniczenia prawne związane z tą praktyką. Eksperci Trusted Shops przygotowali więc dla właścicieli e-biznesów praktyczny Przewodnik po E-mail Marketingu. Można się z niego dowiedzieć, jak skutecznie wykorzystywać newsletter, by zwiększyć obroty oraz o czym pamiętać, by nie narazić się na ewentualne konsekwencje prawne.
Artykuł promocyjny
Stary dobry newsletter
Co stoi za niesłabnącą popularnością newslettera? Jednym z podstawowych czynników wpływających na jego popularność jest cena. W stosunku do alternatywnych form reklamy można z niego korzystać przy niewielkich nakładach finansowych.
Ponadto, przy odpowiednio zbudowanej liście mailingowej zyskujemy możliwość dotarcia do grup docelowych, a skuteczność tej formy marketingu możemy mierzyć od razu.
Odbiorca idealny
E-mail marketing jest formą aktywnego pozyskiwania klientów, gdyż wymaga on zgody subskrybenta. W bazie mamy zazwyczaj wiele osób o różnych preferencjach, dlatego powinniśmy dokonać odpowiedniej segmentacji adresów, aby nie wysyłać ofert do odbiorców, co do których istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że nie będą zainteresowani.
Jedną ze skuteczniejszych metod segmentacji jest zasada jednego procenta. Jak to zrobić? Najpierw zdefiniuj pewne cechy i na ich podstawie sporządź ranking wszystkich klientów.
Następnie utwórz nienakładające się na siebie „kluby 1-procentowe”, na przykład 1 procent zamawiających produkty o najwyższej cenie. Klient, który zamawia drogie produkty, zazwyczaj robi to niezbyt często. Można mu za to wysyłać oferty z dokładnie tego zakresu asortymentowego, który go interesuje.
Co na to prawo?
Jedną z regulacji dotyczących e-reklamy jest Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, zakazująca przesyłania niezamówionej informacji handlowej.
Co zrobić, jeśli odbiorca zarzuci nam, że wysyłamy mu newsletter bez jego zgody? Przepisy jasno stanowią, że udowodnienie otrzymania zgody leży po stronie nadawcy.
W tym wypadku, stosując jedną z trzech metod – opt-in, confirmed opt-in lub double opt-in – nie powinniśmy mieć problemów z udowodnieniem naszych racji.
Najlepszą z nich jest procedura double opt-in. W jej ramach po wysłaniu swojego adresu e-mail osoba zainteresowana otrzymuje wiadomość powitalną z prośbą o kliknięcie na określony link. Jej adres e-mail trafi do rozdzielnika dopiero wtedy, gdy zastosuje się ona do tej prośby.
Pamiętajmy, że abonenci newsletterów pozyskani w sposób niezgodny z prawem są z reguły również złymi klientami. Nie reagują oni na reklamę lub reagują ze złością, w związku z czym nie przyczyniają się do utrzymania czy zwiększenia obrotów.
Więcej porad na temat e-marketingu można znaleźć w Przewodniku po E-mail Marketingu. Wystarczy zamówić Ekspercki Biuletyn Trusted Shops, a link do pełnego dokumentu będzie znajdował się w e-mailu potwierdzającym rejestrację.
***
Artykuł promocyjny