„E-mail marketing w Polsce w liczbach” – globalne badanie porównawcze GetResponse
  • 0
  • 0
6.11.2018

„E-mail marketing w Polsce w liczbach” – globalne badanie porównawcze GetResponse

Jak rozwija się e-mail marketing na świecie? Jakie są średnie wskaźniki otwarć i kliknięć w Polsce w różnych branżach? Kiedy wysyłać e-maile i czy emoji w temacie to dobry pomysł? Eksperci GetResponse przeanalizowali prawie 2 mld wiadomości wysłanych przez prawie 3 tys. firm ze 126 krajów.

„E-mail marketing w Polsce w liczbach” to porównanie danych z Polski i ze świata. Badanie ma stanowić wsparcie dla specjalistów marketingu oraz przedsiębiorstw m.in. w zakresie analizy strategicznego podejścia do e-mail marketingu. Dostarcza wiedzy dotyczącej najlepszych praktyk w e-mail marketingu, zwłaszcza przy ekspansji globalnej i pracy w międzynarodowym środowisku, kiedy wysyła się wiadomości do klientów z całego świata.

Z pewnością marketerzy robią wszystko, żeby ich kampanie osiągały jak najlepsze wyniki. Korzystają z marketing automation, prowadzą testy A/B, regularnie segmentują listę i szukają nowych sposobów na poprawę kontaktu z odbiorcami. Analizując statystyki, zastanawiają się: jak mogę wyróżnić się wśród konkurencji? Sprawdziliśmy, jak rozwija się e-mail marketing na poszczególnych kontynentach oraz jakie są średnie wskaźniki otwarć i kliknięć w wybranych krajach i w różnych branżach. Szczególną uwagę poświęciliśmy danym z rynku polskiego – mówi Natalia Paczóska, head of marketing w GetResponse Polska.

E-mail marketing na świecie
Wyniki działań e-mail marketingowych różnią się w zależności od kontynentu i kraju. Bardzo dużo zależy od nawyków klientów, ich poziomu wiedzy na temat marketingu oraz uwarunkowań prawnych obowiązujących w danym państwie.

Przykładowo – tam, gdzie najpopularniejszym sposobem subskrypcji jest zapis z potwierdzeniem (double opt-in), np. w Niemczech, Francji czy Holandii, zaangażowanie odbiorców jest wyższe niż w krajach, w których zazwyczaj subskrybenci zapisują się na listę bez dodatkowego potwierdzenia (np. USA).

W 2017 marketerzy z całego świata wysłali więcej newsletterów, niż liczy populacja Chin i Indii razem wzięta. Z kolei Europa wyprzedza Amerykę Północną pod względem współczynnika otwarć, kliknięć i zgłoszeń spamu. Okazuje się też, że marketerzy z rejonu Oceanii wysyłają tyle samo newsletterów, co marketerzy z Afryki, choć mieszka tam znacznie mniej ludzi. Ale, co najważniejsze, powyższe dane są dowodem na to, jak skuteczny jest e-mail marketing. Średni współczynnik otwarć i zaangażowania wynosi 24,82% – zauważa Piotr Gzela, international business coordinator w GetResponse.

E-mail marketing w Polsce
Najwięcej osób otwiera wiadomości dotyczące nieruchomości (57,37%), sztuki i rozrywki (48,32%) i usług prawnych (46,74%). Współczynnik wypisów najwyższy jest w branży agencji marketingowych (0,49%).

Pełna analiza „E-mail marketing w Polsce w liczbach” dostępna jest na stronie https://www.getresponse.pl/email-marketing/baza-wiedzy/raporty/email-marketing-statystyki.html. Oprócz statystyk znajdują się w niej wskazówki ekspertów GetResponse.

O badaniu
Analiza została przeprowadzona w okresie od stycznia do kwietnia 2018 r. Dane na WWW będą aktualizowane.

Rafał

7 dni temu

i to jest wiadomość. odesłanie do strony sponsora wiadomości, bez linku, więc po wpisaniu adresu w pasek trzeba szukać raportu. na szczęście jest dobrze ukryty, bo go nie znalazłem. BRAWO

Darek H.

6 dni temu

@Rafał: ja znalazłem, tu: https://blog.getresponse.pl/email-marketing-oczami-internautow-raport-getresponse.html Ale nie rozumiem co oznacza zdanie: "Współczynnik wypisów najwyższy jest w branży agencji marketingowych (0,49%)". Wypisów. Chyba najniższy? Albo że tylko 0,5% subskrybuje? #tozatrudne :)

6 listopada 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2
6.11.2018

TalentMedia i Universal Music Polska nawiązują strategiczną współpracę

Firma fonograficzna Universal Music Polska i sieć partnerska TalentMedia nawiązały strategiczną współpracę. W jej ramach MCN będzie oferował swoim klientom kampanie branded content z udziałem artystów współpracujących z wytwórnia. Z kolei wydawca będzie oferował usługi TalentMedia, włączając w to działania na automatycznej platformie do prowadzenia kampanii na YouTube – TalentTube.tv.