„E-commerce w Polsce 2019” – raport Gemiusa i e-Izby
  • 0
  • 5
28.06.2019

„E-commerce w Polsce 2019” – raport Gemiusa i e-Izby

Gemius wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej prezentują 7. edycję badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. To publikacja na temat polskiego rynku e-handlu, postaw zakupowych konsumentów oraz popularności e-sklepów w różnych kategoriach produktowych.

Polacy kupują online coraz więcej, cenią komfort i elastyczność
Odsetek internautów kupujących online rośnie z roku na rok coraz dynamiczniej. W 2019 r. jest to 62% internautów. To o 6 p.p. więcej niż rok temu (56% w 2018, w 2017 było to 54%). Trochę wolniejszy wzrost dotyczył zakupów w sklepach zagranicznych. Dziś kupuje tak 26% internautów, czyli o 3 p.p. więcej niż rok temu (23% w 2018 r. i 16% w 2017 r.).

Trzy najczęściej wymieniane zalety e-zakupów to według polskich internautów:

  • możliwość kupowania w każdym momencie, 24/7 (75%),
  • brak konieczności dojazdu do sklepu (72%),
  • nieograniczony czas wyboru (68%).

E-zakupy coraz łatwiejsze i wygodniejsze
W porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania Polacy wskazują, że e-sklepy dają coraz większe możliwości wyboru produktów w porównaniu do sklepów tradycyjnych (51% vs 46%). Zakupy online są także wygodniejsze niż te stacjonarne (58% vs 52%). Ponadto kupowanie przez Internet badani oceniają jako łatwiejsze (52% vs 49%) oraz tańsze (44% vs 42%).

Coraz więcej kupujemy mobilnie, ale to nadal laptop jest numerem jeden
Najpopularniejszym urządzeniem, które Polacy wykorzystują, kupując online, wciąż jest laptop (74%), choć widoczna jest tu tendencja spadkowa (w 2018 było to 82%). Coraz lepsze wyniki notuje sprzedaż przez kanały mobilne. Na smartfonach kupuje 61% osób (skok o 3 p.p. w porównaniu do 2018 r.), a na tabletach 27% (skok o 6 p.p. w porównaniu do 2018 r.).

Kupują nie tylko młodzi – seniorzy to 1/4 klientów e-sklepów
Jeszcze w ubiegłym roku 64% Polaków kupujących online było osobami poniżej 34. roku życia. Dzisiaj to mniej niż połowa – 42% (spadek o 22 p.p.). Znacząco wzrosło zainteresowanie sklepami internetowymi w grupach starszych. Osoby 50+ stanowią ponad 1/4 osób kupujących online (26% – wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 r.), a internauci 35–49 lat – prawie 1/3 (32%  – wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 r.). E-zakupy niezmiennie pozostają domeną osób z przynajmniej średnim wykształceniem (72%), mieszkających w miastach do 200 tys. mieszkańców (45%).

Pełną wersję raportu można pobrać ze strony www.gemius.pl.

O badaniu
Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in.:

  • zachowania zakupowe e-konsumentów,
  • rozpoznawalność marek,
  • czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w Sieci,
  • napotykane przez użytkowników problemy.

Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie ponad 1600 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano w drugiej połowie kwietnia 2019 r.

  • 5

Janusz Kamiński

3 tygodnie temu

Jak widać, rynek Polski szybko się rośni. :)

28 czerwca 2019

27 czerwca 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
27.06.2019

Wyborcza.pl i SAR ze wspólną inicjatywą. Ma ona chronić reklamodawców przed botami i trollami oraz przeciwdziałać dezinformacji w Internecie

Wyborcza.pl oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zapraszają przedstawicieli rynku reklamowego do dialogu branżowego i podjęcia wspólnej inicjatywy na rzecz jakościowego ruchu w Internecie i przeciwdziałania dezinformacji. Projekt jest częścią strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji podjętych przez Komisję Europejską.