Dzień Singla 2022 – trendy zakupowe podsumowuje Admitad
  • 0
  • 3
16.11.2022

Dzień Singla 2022 – trendy zakupowe podsumowuje Admitad

Od 1 do 13 listopada sprzedaż online wzrosła w perspektywie globalnej o 42%. W samej Polsce skok ten wyniósł 10%. Jednocześnie tegoroczny Dzień Singla (w Chinach 11 listopada) przebiegał bez wyraźnych rekordów sprzedażowych. Wskazują na to analizy działającej na dwudziestu rynkach firmy Admitad oferującej rozwiązania performance marketingu.

Liderem działań sprzedażowych poprzedzających Dzień Singla jest spółka Alibaba Group, zarządzająca platformą zakupową AliExpress. W tym roku postanowiła ona zachować do użytku wewnętrznego dane z tego okresu sprzedażowego. Na podobny krok zdecydował się inny chiński gigant – JD.com.

Aby ustalić, jakie produkty cieszyły się największą popularnością oraz które rynki i strony internetowe przyciągnęły najwięcej klientów, Admitad przeanalizował 20 mln zamówień z całego świata. Zebrane dane mogą być wykorzystane przez marki, sprzedawców internetowych i wydawców podczas nadchodzącego Black Week. Pozwoli to zwiększyć zyski podczas największego festiwalu rabatowego w roku.

Dzień Singla 2022 – wzmożona aktywność zakupowa na całym świecie

Kwota wykonywanych transakcji wzrosła o 27% w porównaniu do ubiegłego roku. Średnia wartość zakupów wyniosła w przeliczeniu prawie 140 zł. Co istotne, tegoroczne wyprzedaże po raz kolejny nie były ograniczone do jednego dnia, a więc 11 listopada.

Okres promocji został rozciągnięty na niemal dwa tygodnie listopada. Pozwoliło to na zmaksymalizowanie zysków. Wyraźny wzrost liczby zamówień był zauważalny już 1 listopada, a szczyt osiągnął w Dniu Singla (11 listopada). Wysoka aktywność klientów sklepów internetowych utrzymywała się przez cały okres pomiędzy tymi datami i spadła dopiero w ostatni weekend – wskazuje Mateusz Łukianiuk, country manager Poland w Admitad.

Jakie produkty cieszyły się największą popularnością?

W 2022 r. najchętniej kupowane produkty należały do kategorii:

  • dom i ogród,
  • biżuteria i akcesoria,
  • sprzęty użytkowe,
  • uroda i zdrowie,
  • zabawki i hobby.

Trendy te daje się zauważyć nie tylko na rynkach globalnych, ale także w polskich sklepach. Ponad połowę wszystkich zamówień online w naszym kraju stanowiły zakupy modowe. Dopiero w dalszej kolejności pojawiły się takie kategorie, jak kosmetyki (8,8%), akcesoria sportowe (7%) czy książki (4%).

Dzień Singla 2022

W trakcie promocji związanych z Dniem Singla odnotowano również znaczny wzrost sprzedaży niektórych grup artykułów. Do rekordzistów należą: artykuły sportowe, książki, artykuły dziecięce i zabawki, kosmetyki oraz wyposażenie wnętrz. Warto więc uwzględnić produkty z tych kategorii podczas planowania promocji na zbliżający się wielkimi krokami Black Friday.

Dzień Singla 2022 kategorie

Jak wyglądały wyprzedaże związane z Dniem Singla w Polsce?

Święto rabatów cieszy się rosnącym zainteresowaniem polskich konsumentów. W pierwszych dwóch tygodniach listopada zakupy w sieci wzrosły w kraju o 10%. Z kolei średnia wartość transakcji Polaków wzrosła o ponad 67 zł. Warto dodać, że ponad 55% tych płatności została zrealizowana przy użyciu serwisów cashback.

Z kolei pod względem źródeł informacji o produkcie dużą grupę, bo aż 22%, stanowią w Polsce strony internetowe i portale tematyczne. Media społecznościowe zachęciły do zakupów we wspomnianym okresie niemal 8% klientów.
Te dane nieco odbiegają od rynków światowych. Wpisują się jednak w ogólne trendy wzrastającej popularności systemów cashback oraz zwiększającej się stale liczby zakupów internetowych.

Na rynku lokalnym łatwo znajdą więc zastosowanie praktykowane na szeroką skalę strategie sprzedażowe, takie jak zapewnienie wydawcom i partnerom nagród w postaci procentu od zakupów. Skuteczność tej metody potwierdza oszacowany przez Admitad, 24-procentowy wzrost ich zysków w 2022 r. Warte odnotowania jest też ponad 30-procentowe zwiększenie liczby zamówień z wykorzystaniem smartfonów podczas tegorocznego Dnia Singla. Wskazuje to na kierunek, w którym powinien nastąpić rozwój przyszłych kampanii marketingowych.

  • 1
Dzień Singla 2022

Dzień Singla 2022 – trendy zakupowe

16 listopada 2022