„Dzięki, rośliny!” Kampania Flower Council of Holland
  • 0
  • 4
19.10.2022

„Dzięki, rośliny!” Kampania Flower Council of Holland

„Dzięki, rośliny!” to polska odsłona akcji „Thanks Plants”, prowadzonej przez Flower Council of Holland. Ta niderlandzka agencja promocyjna od kilku lat przypomina mieszkańcom kolejnych krajów, jak wiele robią dla nas rośliny doniczkowe.

Kampania wystartowała w 2018 r. Objęła dotąd Niderlandy, Niemcy, Wielką Brytanię i Francję. Jej inicjator, agencja Flower Council of Holland (w naszym kraju znana również jako Biuro Kwiatowe Holandia), z przesłaniem wdzięczności wobec domowej zieleni wkracza teraz także do Polski.

Ten wybór nie dziwi. Jesteśmy piątym w Europie rynkiem zbytu dla roślin doniczkowych z Niderlandów, potentata w ich produkcji. Celem akcji jest promocja i zwiększenie sprzedaży zieleni domowej poprzez podkreślanie, jak pozytywny wpływ ma ona na nasz dobrostan – zarówno fizyczny, jak i psychiczny. Akcja nie ma jednak charakteru stricte informacyjnego, lecz raczej lifestyle’owy.

Kampania o wdzięczności dla domowej zieleni

Udowodnione zalety obecności roślin w domach, biurach i budynkach użyteczności publicznej można by długo wymieniać. Wystarczy wspomnieć, że zieleń w pomieszczeniach:

  • efektywnie oczyszcza i nawilża powietrze;
  • poprawia nasz nastrój i koncentrację;
  • przyspiesza rekonwalescencję chorych w szpitalach;
  • w szkołach i zakładach pracy zmniejsza ilość chorobowych absencji oraz poprawia wyniki nauki i pracy;
  • napędza sprzedaż w sklepach.

Akcja „Dzięki, rośliny!” podkreśla też mniej wymierne kwestie, za które warto być wdzięcznym roślinom, takie jak:

  • „Zamiana czterech kątów w dom”:
  • „Zbliżenie do natury”;
  • „Nieosądzanie, gdy podjadam w środku nocy”.

W ramach akcji wykupiono wewnętrzne i zewnętrzne powierzchnie reklamowe typu DOOH (nośniki cyfrowe). Zaplanowana jest też kampania w mediach społecznościowych. Akcję w mediach tradycyjnych i online przygotowała Sigma International (Poland), agencja PR wyspecjalizowana w komunikacji dotyczącej kwiatów i roślin.

Będą także działania skierowane do branży florystycznej. Wśród nich roślinne ekspozycje na rynkach hurtowych, współprace z florystycznymi influencerami, czy warsztaty tworzenia ozdób ślubnych z roślin doniczkowych. Za działania agencji odpowiada Dawid Krążyński, key account director. Większość działań będzie miała miejsce w październiku i listopadzie 2022 r.

  • 4
Dzięki, rośliny! Inicjatywa Flower Council of Holland

„Dzięki, rośliny!”. Inicjatywa Flower Council of Holland

Dzięki, rośliny! Inicjatywa Flower Council of Holland
Dzięki, rośliny! Inicjatywa Flower Council of Holland
Dzięki, rośliny! Inicjatywa Flower Council of Holland

19 października 2022