Dzieci czytają nienawistne wpisy w kampanii Wirtualnej Polski
  • 1
  • 0
6.09.2019

Dzieci czytają nienawistne wpisy w kampanii Wirtualnej Polski

„Dorżniemy watahę”, „Skłamał jak bura suka”, „Musimy walić przeciwnika”. Naganne wypowiedzi osób publicznych w kampanii Wirtualnej Polski są powtarzane przez dzieci. W ten sposób WP zwraca uwagę na język debaty publicznej i chce wpłynąć na jego zmianę.

Wirtualna Polska przygotowała kampanię „Stop mowie nienawiści”. W spocie kilkuletnie dzieci czytają na głos kontrowersyjne i nieetyczne wypowiedzi osób publicznych, w tym także ze sceny politycznej, jakie padły w ostatnich latach.

W ten sposób WP chce wpłynąć na zmianę języka w przestrzeni publicznej, skłonić odbiorców do refleksji. Samym cytowanym chce zaś zwrócić uwagę, że ich słowa słyszą wszyscy, także najmłodsi. Dlatego spot kończy hasło: „Dzieci widzą i słyszą. Stop mowie nienawiści”. Podczas nagrywania wszystkie dzieci były pod opieką psychologa.

W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań – mówi Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

Kampanię i wszystkie działania opracował zespół Wirtualnej Polski we własnym zakresie. Wystartują one 6 września i potrwają kilka tygodni. Spot będzie można zobaczyć w wybranych sieciach kin w całej Polsce (Helios, Multikino, CinemaCity) oraz Internecie.

Zespół WP zaplanował też szeroką promocję w swoich serwisach. Spot będzie pojawiał się przy każdej informacji, która dotyczy polityki i mowy nienawiści. Hasło kampanii będzie automatycznie wpisane w pole komentarzy w serwisach należących do WP.

Redakcje opublikują również cykl artykułów na temat mowy nienawiści, w tym reportaże i wywiady. Zespół Wirtualnej Polski rozpoczął jednocześnie pracę nad własnym systemem moderacji, opartym na sztucznej inteligencji. Będzie to autorski system, a jego wdrożenie planowane jest na 2020 r.

Wirtualna Polska to przestrzeń do swobodnej wypowiedzi dla każdego. Nie chcemy po prostu wyłączać możliwości komentowania, co czasami ma miejsce przy najtragiczniejszych informacjach, np. o śmierci. W sierpniu nasi moderatorzy usunęli 40% zamieszczonych komentarzy. To te, które nawoływały do nienawiści, szkalowały inne osoby lub naruszały prawo. Kampania to również zapowiedź naszych własnych działań w tym zakresie – dodaje Tomasz Machała.

6 września 2019

  • 1
  • 9
  • 0
  • 0
  • 0
6.09.2019

Marka Aldi wita pasażerów na lotnisku w Katowicach paczkami z żywnością

Nietypową akcję dla pasażerów Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice – Pyrzowice przygotowała sieć Aldi. Ma to być odpowiedź na niehandlowe niedziele, które bywają szczególnie uciążliwe po powrocie z urlopu. Hostessy w strojach stewardes w hali odbioru bagaży wręczają podróżnym paczki z pełnowartościowymi produktami spożywczymi, z których można przygotować śniadanie czy kolację.

5 września 2019