Dwa polskie projekty nagrodzone w Rebrand 100 Global Awards 2013
  • 0
  • 0
8.03.2013

Dwa polskie projekty nagrodzone w Rebrand 100 Global Awards 2013

Do konkursu Rebrand 100 Global Awards 2013 można było zgłosić każdy rebranding, który wszedł w życie między styczniem 2010 a wrześniem 2012 r., niezależne od skali projektu czy miejsca powstania. Wśród nagrodzonych znalazły się dwa projekty z Polski: rebranding Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu oraz firmy narzędziowej Topex.

Szczególny nacisk w ocenie zgłoszeń w konkursie kładziono na zastosowaną strategię, która tworzyłaby emocjonalną więź z konsumentami oraz spełniała założone cele strategiczne. Projekty oceniano w kategoriach Distinction, Merit oraz Notable. Przyznano również nagrody Best of.

W kategorii Notable nagrodzony został m.in. rebranding poznańskiej Wyższej Szkoły Logistyki, przygotowany przez agencję Fresh Brand Design.

Strategia zakładała budowanie wizerunku szkoły jako wyspecjalizowanej w jednej dziedzinie. Marka zrezygnowała z wykorzystywania wizerunku studentów na rzecz podkreślania logistyki jako dziedziny z przyszłością.

Od lewej: wcześniejszy wygląd i nowe elementy identyfikacji wizualnej marki WSL

Realizatorzy (Fresh Brand Design):

  • Strategia: Adam Michańków, Marta Bekier
  • Design: Krystyna Tomaszewska, Iwona Przybyła
  • Działania on-line: Tomasz Dura, Marek Lasota

Rebranding marki narzędzi Topex, zrealizowany przez agencję Dragon Rouge Warsaw, zdobył jedną z nagród w kategorii Merit.

Topex nie zawsze w przeszłości kojarzył się z jakością i wygodą. Firma chciała podkreślić, że jakość jej narzędzi znacznie się poprawiła.

Marce potrzebna była również bardziej emocjonalna komunikacja, która sprawiłaby, że użytkownicy ją polubią. Nowe hasło – „Topex. Niezbędny tak jak Ty”, a także nowa identyfikacja wizualna, utrzymana w żółto-czerwonej kolorystyce, zostały stworzone w trakcie kilkumiesięcznej pracy.

Od lewej: wcześniejsze oraz nowe logo i identyfikacja wizualna; zob. szczegóły dotyczące rebrandingu marki Topex

Realizatorzy:
(w ramach Dragon Rouge Warsaw):

  • Brand consulting team: Monika Białkowska, Arkadiusz Łoś, Małgorzata Starczewska
  • Digital team: Marta Konys, Monika Michałowska, Miłosz Piróg
  • Creative team: Ranjith Ramadasan Varrier, Wiktor Konowałow, Dariusz Witczak, Marcin Rzadkowski, Eliza Żukowska-Śluzek, Paweł Siuchta, Magdalena Jabłońska, Konrad Smolarski

(w ramach Grupy Topex):

  • Dział marketingu: Daniel Szafulera (marketing director), Jarosław Kowalczyk, Radosław Fiślak, Anna Kubicka, Paweł Bil, Dominika Bastian

W tym roku zwycięzcy Rebrand 100 Global Awards reprezentują ponad 33 kraje i 35 branż.

Nagrody Best of przyznano projektom rebrandingowym marek:

  • Alzheimer’s Australia (realizator: Interbrand Sydney)
  • Orchestre Symphonique Genevois (Szwajcaria, agencja: KW43 Branddesign)
  • Organic Farm (Chiny, agencja: MetaDesign)
  • QAGOMA (połączenie Queensland Art Gallery – QAG i Gallery of Modern Art – GOMA; realizator: Interbrand Sydney)
  • Royal Roads University (Kanada, agencja: Cossette)

Wśród nagrodzonych były również projekty dla marek: Starbucks, Hewlett-Packard, New York Stock Exchange czy Kellogg’s.

Szczegółowe wyniki na stronie: www.rebrand.com/2013-showcase

  • 2

8 marca 2013

Reklama
Reklama