Drutex odświeża wizerunek i prezentuje nowe logo
  • 0
  • 0
1.12.2016

Drutex odświeża wizerunek i prezentuje nowe logo

Firma Drutex wdrożyła nową identyfikację wizualną. Jest to element szerszej strategii mającej wzmocnić globalny wizerunek przedsiębiorstwa, które obchodzi swoje 30-lecie. Kreacja ma być wyrazem zmian, jakie zachodzą w firmie w ostatnich latach.

Nowe logo nawiązuje do znaku, który obowiązywał od 1994 r. Starano się, by znak stał się bardziej elegancki i nowoczesny, a jednocześnie prostszy i bardziej czytelny.

Sygnet wykorzystuje budowę litery D z nazwy brandu. Poprzez przestrzeń jej wnętrza nawiązuje do najważniejszej grupy produktów firmy – okien.

Akcentujący żółty kolor nawiązuje do poprzedniej identyfikacji wizualnej, zaś przewaga czerni ma podkreślać pozycję i wartość firmy na rynku. Funkcją czerni jest też podkreślenie fundamentu idei tworzenia okien. Połączenie nowego koloru (czarnego) z dotychczasowym żółtym ma odzwierciedlać ewolucję marki, a przede wszystkim połączenie tradycji i doświadczenia z postępem.

Tym zmianom towarzyszy również zmiana claimu reklamowego. Dotychczasowe hasło „Drutex – najlepsze okna” zostaje zastąpione przez „Drutex – Engineered for you”.

Jak tłumaczy firma, nowe hasło komunikuje w sposób bardziej wyraźny i bezpośredni misję Drutexu polegającą na dostarczaniu klientom produktów nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie, a jednocześnie szytych na miarę i dopasowanych do indywidualnych potrzeb.

Chcemy, aby krótki slogan na rynku polskim i rynkach zagranicznych był wymawiany w języku angielskim, co jest dość popularną praktyką w odniesieniu do marek prowadzących działalność na większości światowych rynków, dla firm o globalnych aspiracjach – mówi Leszek Gierszewski, prezes Drutexu.

Nowe logo może być wykorzystywane zarówno z claimem „Engineered for you”, jak i bez niego. Sam sygnet występować będzie obecnie jako samodzielny znak rozpoznawczy.

Nowy system komunikacji marketingowej i identyfikacji będzie sukcesywnie wprowadzany w drukach oraz na wszystkich wykorzystywanych do tej pory nośnikach. Drutex stopniowo wprowadzi również nowy wizerunek w swojej sieci partnerów handlowych na całym świecie.

Stare logo będzie można jeszcze zobaczyć w niektórych materiałach do wyczerpania zapasów. W punktach partnerskich okres przejściowy zmiany logo ze starego na nowe będzie wynosił około dwóch lat.

Wprowadzeniu nowego znaku towarzyszyć będzie kampania reklamowa realizowana w Polsce i na rynkach zagranicznych. Jej celem będzie podkreślenie zmiany wizerunku i identyfikacji firmy, a przy tym wyrażenie indywidualizacji oferty i nowoczesności konstruowanych produktów. Działania reklamowe planowane są na pierwszy kwartał 2017 r.

  • 2

Simon

8 miesięcy temu

Logo Drutex

Tyle marketingowego textu w treści artykułu niestety nie pomoże.
To logo jest okropne, nazwa przywołuje Józexy z lat 90. Firma spoko
ale przydałby się porządny rebranding.

Rozwiń komentarze
Reklama

1 grudnia 2016

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 3
1.12.2016

2016 r. zamknie się dynamiką wzrostu wydatków na reklamę w Internecie na poziomie 15–20% – prognozuje IAB Polska

Dynamika wzrostu wydatków na reklamę w Internecie osiągnie na koniec 2016 r. 15–20% – wynika z raportu IAB Polska „Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce 2016–2017”. Programmatic, wideo oraz marketing oparty na treściach będą najważniejszymi siłami napędowymi rynku reklamy online zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej. Kanał mobilny będzie stale zyskiwał na znaczeniu, jednak ciągle nie zdominuje rynku.

Reklama
Reklama