„Drugi wiek maszyny” – nadchodzi rewolucja, a właściwie... już trwa
  • 0
  • 1
16.12.2015

„Drugi wiek maszyny” – nadchodzi rewolucja, a właściwie… już trwa

Scenariusze książek i filmów s-f stają się rzeczywistością. Są już samochody, które naprawdę same jeżdżą. Stworzony przez firmę IBM superkomputer Watson wygrał amerykański teleturniej „Jeopardy!”, nie dając szans dotychczasowym ludzkim mistrzom. Pytanie tylko: co będzie dalej? Do czego prowadzą nas te technologiczne przemiany? Odpowiedzi starają się udzielić autorzy książki „Drugi wiek maszyny”. Erik Brynjolfsson i Andrew McAfee z MIT omawiają czynniki, pod wpływem których zmieniać się będzie nie tylko nasza gospodarka, ale i nasze życie.

Cyfrowe technologie – bazujące oczywiście na sprzęcie, oprogramowaniu i dostępie do Internetu – już dziś pomagają diagnozować choroby, a w nieodległej przyszłości będą to robić z większą dokładnością niż lekarze. Dzięki dostępowi do ogromnych ilości danych maszyny przeistaczają oblicze handlu detalicznego. Zwykłe zakupy, nie tylko te w sklepach online, wyglądają dziś zupełnie inaczej niż jakieś 10 lat temu.

Technologia zadziwia spektakularną różnorodnością form zaawansowanych urządzeń osobistych. Zachwyca nas niemal nieograniczony dostęp do dóbr kultury i do informacji. Tej obfitości towarzyszą i towarzyszyć będą mocno odczuwalne zmiany. Rzeczywistość nas wszystkich, niezależnie od tego, jaki zawód wykonujemy – od prawników począwszy, a na kierowcach ciężarówek skończywszy – już nigdy nie będzie taka sama.

Firmy muszą zmieniać podejście do prowadzonej działalności, inaczej stracą rację bytu. Zmiana ta znajduje odzwierciedlenie w bieżących wartościach wskaźników gospodarczych: coraz mniej ludzi pracuje, płace spadają, natomiast produktywność i zyski rosną.

Na podstawie wieloletnich badań i analiz Brynjolfsson i McAfee wskazują strategie i wytyczają nowe szlaki wiodące do dostatku. Wśród nich znajduje się reforma edukacji, która celem jest przygotowanie ludzi do funkcjonowania w realiach nowej, a nie starej gospodarki.

Efektem ma być tworzenie nowych form współpracy, w ramach których dochodziłoby do połączenia czystej siły obliczeniowej z potęgą ludzkiego umysłu. Powinny powstawać warunki do wdrażania rozwiązań politycznych adekwatnych do tej radykalnie odmiennej rzeczywistości.

Wymowa książki jest niezwykle optymistyczna. „Drugi wiek maszyny” zapewne zmieni spojrzenie niejednego czytelnika na zagadnienia technologiczne, społeczne i gospodarcze.

Erik Brynjolfsson jest dyrektorem Center for Digital Business przy Massachusetts Institute of Technology (MIT). Należy do najczęściej cytowanych ekspertów w dziedzinie systemów informatycznych i gospodarki.

Andrew McAfee zajmuje stanowisko głównego badacza w Center for Digital Business przy MIT. Jest autorem książki „Firma 2.0”.

Obaj autorzy napisali również wspólnie książkę „Race Against the Machine”.

Drugi wiek maszyny – praca, postęp i dobrobyt w czasach genialnych technologii
Erik Brynjolfsson, Andrew McAfee
Wydawnictwo: MT Biznes
Seria: Światowe Bestsellery Biznesowe
Liczba stron: 392
ISBN: 978-83-7746-906-4

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym książki.

***
Konkurs zakończony.
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział. Nagrody książkowe otrzymują:

  • Szymon Szymczyk
  • Włodzimierz Cioć

Zwycięzcom gratulujemy!

Konkurs!
Do rozdania mamy 3 egzemplarze książki „Drugi wiek maszyny – praca, postęp i dobrobyt w czasach genialnych technologii”.

Zadanie konkursowe:

Jakie nowinki technologiczne uważają Państwo, że mogą dać nowe impulsy rozwojowe w marketingu? Prosimy o popuszczenie wodzy fantazji, sięgnięcie po choćby najbardziej niszowe i eksperymentalne rozwiązania, które Państwa zafascynowały lub zwróciły Państwa uwagę. Czy mogą się do czegoś przydać w marketingu? Jaki problem mogą rozwiązać? Nie musi to być problem globalny. Po prostu nowa technologia, która ma potencjał.

Odpowiedzi prosimy wysyłać na adres e-mail konkurs@marketing-news.pl do poniedziałku 21 grudnia 2015 r. do godz. 17:00. Trzy najciekawsze/najbardziej inspirujące wypowiedzi nagrodzimy.

Pobierz regulamin konkursu w wersji PDF

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym książki.

16 grudnia 2015

Reklama
  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
16.12.2015

Ed Catmull, Amy Wallace: „Kreatywność S.A. – droga do prawdziwej inspiracji” na święta

Kiedy w 1979 r. powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – zrewolucjonizuje branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o „Toy Story” czy „Potworach i spółce”. Mała wytwórnia odniosła ogromny sukces, a kluczem do niego było jej nastawienie: najważniejsza jest kreatywność.

Reklama