Dorosłych czas. Badanie „Adults Power” IQS
  • 0
  • 1
7.11.2017

Dorosłych czas. Badanie „Adults Power” IQS

Jak wynika z danych GUS, dorośli między 35. a 55. rokiem życia (adults) stanowią 1/3 dorosłej populacji w Polsce. To grupa o najwyższych dochodach, największej sile nabywczej i decyzyjności. Agencja IQS przyjrzała się jej w badaniu.

Hasłem przewodnim dzisiejszych dorosłych jest zmiana. Mają oni za sobą zmianę ustroju, obyczajów, zmiany w podejściu do religii, zmiany związane ze sferą materialną, zmiany w rodzinie, w wychowaniu dzieci, otwartości na świat i innych. Części tych przeobrażeń już nawet nie pamiętają.

Jacy są na co dzień?
Czas wolny najczęściej wypełniają obowiązkami. Wszystko mają zaplanowane. Nie przewidują miejsca na spontaniczność, bo czują się odpowiedzialni za innych.

Rodzina to najważniejszy obszar w życiu zdecydowanej większości badanych z grupy adults. Oto przyczyny:

  • jest to element istotnie decydujący o tożsamości,
  • stanowi naturalną kolej rzeczy w przekazywaniu ważnych wartości młodszym,
  • wpływa na poczucie satysfakcji z życia oraz na wiele zachowań w niemal wszystkich jego sferach.

Sporą część życia dorosłych wypełnia kultura: w domu (76%), także rozumiana jako słuchanie muzyki (53%), czytanie książek (48%) oraz prasy (37%). Z kulturą poza domem obcuje 53% badanych.

Dla 35–55-latków ważne są również:

  • uprawianie sportu,
  • oglądanie telewizji,
  • spotkania, w tym wizyty u rodziny i znajomych,
  • urządzanie spotkań u siebie w domu.

Choć internetowa rewolucja nastąpiła w Polsce pod koniec lat 90. XX w., dziś ponad połowa dorosłych (56%) nie wyobraża sobie życia bez świata online. Niemal co drugi badany (48%) nie mógłby żyć bez telefonu. 34% dorosłych Polaków deklaruje, że jest na bieżąco ze wszelkimi nowinkami technologicznymi. Tyle samo lubi sprawiać sobie nowe gadżety elektroniczne.

Dla 65% badanych internetowe konto bankowe stanowi podstawę bankowości. Dla 45% mobilna aplikacja jest ważną częścią usług bankowych.

Stosunek osób dorosłych do pieniędzy jest bardzo pragmatyczny. 30% badanych ma dochody wyższe niż wydatki, a 23% spłaca kredyt. Istotne są także zobowiązania wobec rodziny: co drugi uczestnik badania deklaruje wsparcie finansowe dzieci, 1/5 pomaga zaś rodzicom.

XXL

1 tydzień temu

To tych 30% ma dochody wyższe, czy niższe niż wydatki? Bo tekst jedno, grafika drugie.

7 listopada 2017

Czytaj także
Reklama
Reklama