Dom mody Sonia Rykiel znika z rynku
  • 0
  • 0
29.07.2019

Dom mody Sonia Rykiel znika z rynku

25 lipca sąd w Paryżu nakazał likwidację francuskiego domu mody Sonia Rykiel z powodu braku nabywców. Nastąpiło to trzy miesiące po ogłoszeniu upadłości z powodu poważnych trudności finansowych.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

47019 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Andersen

3 miesiące temu

Odwieczny dylemat - być niedostępnym dla pospólstwa i sprzedawać 1000 sztuk po 100 dolarów czy lepiej jednak obniżyć cenę do 10 dolarów, być dostępnym dla każdego, do obrzydzenia, ale sprzedać 1 000 000 sztuk.

AnK

3 miesiące temu

@Andersen: Sonia Rykiel rozstrzygnęła ten dylemat dawno temu i skutecznie sprzedawała 1000 sztuk po 100 dolarów. Problem dotyczy wszystkich firm modowych. Jest za dużo ubrań a za mało klientów. Pieniądze które klienci kiedyś wydawali na ubrania teraz wydają na technologie (smartfony, subskrypcje), zakupy związane z przeżyciami (koncerty, podróże, restauracje, sporty ekstremalne), usługi osobiste (dieta pudełkowa), samorozwój (lekcje tańca, warsztaty edukacyjne).



Przetłumaczono przy pomocy www.DeepL.com/Translator

Andersen

3 miesiące temu

@AnK: Aż marka skutecznie zbankrutowała.

Nie ma problemu firm modowych, jest co najwyżej problem firm, które nie dopasowały cen do oferowanej jakości, czy też nie udowodniły, że za określoną ceną idzie wartość dodana, istotna z punktu widzenia potencjalnego klienta.

Niemniej, można zauważyć postępującą dewaluację pewnych marek, które sproletaryzowały się nadmiernie w myśl 'carpe pecunia'. Póki jednak ludzie będą się ubierać w materiał a nie elektronikę, firmy oferujące ubrania w proletariackich cenach mogą spać spokojnie.

AnK

2 miesiące temu

@Andersen: Napisałeś to samo innymi słowami. Zbankrutowała podobnie jak kilka innych luksusowych firm modowych założonych przez projektantów. Kiedyś klienci widzieli w ich produktach wartość dodaną. Było nią samo nazwisko projektanta. Dzisiaj już nie widzą i wolą wydać na coś innego.

Andersen

2 miesiące temu

@AnK: Klient marek premium się nie zmienił, nie zmieniły się też jego oczekiwania - nadal widzi wartość dodaną marki tam, gdzie ona rzeczywiście jest.
Kluczową wartością jest wysokie prawdopodobieństwo niespotkania kogoś, kto ma to samo i wygląda tak samo, choć nie należy do tej samej warstwy.

Nie można więc oczekiwać, że dostrzeże ją, jeśli marka schodzi do poziomu supermarketu czy dyskontu, bo chce zmonetyzować pospólstwo.

29 lipca 2019