„Doładuj prawa kobiet o 1%” – kampania Centrum Praw Kobiet
  • 2
  • 2
1.04.2021

„Doładuj prawa kobiet o 1%” – kampania Centrum Praw Kobiet

Ostatnie lata pokazały nam, że żadne prawa nie są dane raz na zawsze – tłumaczy Centrum Praw Kobiet. Organizacja rozpoczęła kampanię, w której zwraca się o przekazanie 1% podatku.

Jeśli nie chronimy praw kobiet, ich poziom spada z każdym dniem – podkreśla CPK. W spocie symbolicznie obrazuje to bateria. Za każdym razem, gdy kobietom odbierane są kolejne prawa, m.in. poprzez zakaz aborcji ze względu na wady płodu czy prowadzenie prac nad wypowiedzeniem konwencji stambulskiej, poziom naładowania spada. Celem jest więc pokazanie, że prawa kobiet, jak zresztą żadne prawa, nie są dane raz na zawsze. Bez walki o ich respektowanie poziom praw kobiet zaczyna spadać aż do całkowitego „rozładowania”.

Centrum Praw Kobiet zachęca, by doładować prawa kobiet 1% podatku. Lektorką spotu została Katarzyna Warnke. Udział w kampanii wzięły m.in. aktorki Aleksandra Popławska, Katarzyna Warnke, Ola Domańska, Kasia Sawczuk, Barbara Grabowska, dziennikarka Dorota Wellman, posłanka Barbara Nowacka. W wideo zobaczyć można kadry z bieżących wydarzeń z kraju, w tym sceny z Protestu Kobiet.

W ramach kampanii powstał m.in. spot wyreżyserowany przez Iwonę Bielecką, który pokazuje historię walki o prawa kobiet w Polsce i udziału CPK w tej walce. Dynamiczna forma, oparta na budowaniu emocjonalnych skojarzeń pomiędzy konkretnymi hasłami a obrazami, pozwala zastanowić się nad tym, jak wyglądałaby współczesna Polska, gdyby nie działalność organizacji podobnych do Centrum Praw Kobiet.

Budująca napięcie muzyka przeplata się z autentycznymi odgłosami ulicy, doniesieniami medialnymi oraz animacjami. Powracający w różnej formie obraz rozładowującej się baterii jest sygnałem tego, że jesteśmy świadkami ciągłej walki o respektowanie praw kobiet.

Oprócz spotu w mediach społecznościowych oraz na popularnych stronach WWW będą publikowane banery i posty zachęcające do wpłaty 1% podatku na rzecz Centrum Praw Kobiet. W ramach kampanii powstał także spot radiowy i publikacje w mediach prasowe. Wszystkie formaty kampanii prowadzą do strony jedenprocent.cpk.org.pl, zawierającej instrukcję przekazania 1% podatku z PIT.

Kampania potrwa do końca kwietnia. Przygotowała ją agencja Dziadek do Orzechów, która od dwóch lat pro bono wspiera fundację (kampanie: „Równość zaczyna się w domu”, „Żywy dowód”, „Odbierz telefon”, „Stop kobietobójstwu”). Obsługą mediów i optymalizacją zajął się dom mediowy Czarna Owca. Scenariusz spotu napisała Małgorzata Garapich, senior copywriter w agencji kreującej kampanię.

  • Agencja: Dziadek do Orzechów
  • Reżyseria: Iwona Bielecka (Bryk & More)
  • Produkcja: Film Fiction
  • Postprodukcja: Film Garden
  • DOP: Tomasz Ziółkowski (Papaya Films)
  • Klient: Monika Młynarczyk, Joanna Gzyra
  • Copywriter: Małgorzata Garapich, Albert Stęclik
  • Planning: Małgorzata Garapich, Albert Stęclik
  • Social media: Monika Klimkiewicz
  • Account manager: Weronika Pala, Marta Andrukiewicz
  • Art director: Katarzyna Skoczylas, Tomasz Gębala
  • 2
„Doładuj prawa kobiet o 1%”

„Doładuj prawa kobiet o 1%” – prosi CPK

1 kwietnia 2021