Dokąd zmierza europejska branża cyfrowa? Odpowiedzi szukali eksperci podczas Interact 2019
  • 0
  • 8
10.06.2019

Dokąd zmierza europejska branża cyfrowa? Odpowiedzi szukali eksperci podczas Interact 2019

Za nami trzynasta edycja Interact – corocznego spotkania europejskiej branży reklamy cyfrowej. 4 i 5 czerwca eksperci rozmawiali o wyzwaniach i przyszłości branży pod hasłem przewodnim: „Growing change. Changing growth”. Wydarzenie organizowane w tym roku wspólnie przez IAB Europe i IAB Polska po raz pierwszy odbyło się w Warszawie.

W Interact 2019 udział wzięło blisko 700 reprezentantów najważniejszych firm, agencji, świata mediów i nauki. Przez dwa dni dyskutowali o tym, co dla współczesnego biznesu oznaczają zmiana i wzrost – dwie cechy immanentne dla ery cyfrowej.

– Co roku Interact gromadzi najważniejszych przedstawicieli europejskiego biznesu. Dyskutują oni o trendach, nowych technologiach i najlepszych rynkowych praktykach. Warszawa jako jedno z najszybciej rozwijających się centrów cyfrowego świata stanowiła idealne miejsce i forum do wymiany branżowych doświadczeń – komentuje Townsend Feehan, CEO w IAB Europe.

Ponad 60 ekspertów w kilkudziesięciu wystąpieniach oraz panelach dyskusyjnych przedstawiało najważniejsze trendy, nowe możliwości i wyzwania, jakie stoją przed europejską branżą reklamy cyfrowej.

Wśród prelegentów wyłonionych w drodze call for papers znalazła się Taide Guajardo, brand director and brand master society w Procter & Gamble Europe. Na przykładzie działań P&G wyjaśniała ona, jak ciągłe redefiniowanie i podważanie marek przyczynia się do wzrostu rynkowego giganta.

W jaki sposób firmy mogą i powinny czerpać od start-upów, by wprowadzone innowacje rzeczywiście przetrwały w korporacyjnym świecie? O tym mówił Liam Brennan, global director of innovation w MediaCom.

Dominic Grainger, CEO w GroupM EMEA podzielił się natomiast spostrzeżeniami i poglądami na temat przyszłości branży. Tego, jak powinien zmienić się model działania agencji oraz jak najlepiej dostosować się do zmieniających się potrzeb klientów.

Podczas Interact 2019 wystąpili także m.in.:

  • Anita Caras, research director w Verizon Media,
  • Kristanne Roberts, global development director w firmie Kantar,
  • dr Jochen Schlosser, chief strategy officer w Adform,
  • James Brown, managing director EMEA w Rubicon Project,
  • Sofie Rutgeerts, senior digital and innovation analyst w SBS Belgium.

Szeroko dyskutowanym tematem był programmatic, który w całej Europie z roku na rok dynamicznie zwiększa swój udział w wydatkach na reklamę display. Jak dokładnie kształtuje się rynek programmatic w Europie? Jak zapewnić jakość, bezpieczeństwo oraz transparentność tego modelu? O tym mówili eksperci zarówno podczas paneli dyskusyjnych, jak i swoich wystąpień.

Prelegenci przyjrzeli się też bliżej temu, jaki wpływ na digital marketing wywarły ostatnie zmiany polityczne i regulacyjne. Wiele prezentacji oraz paneli dyskusyjnych poświęconych było RODO. Wszystko to w związku z doświadczeniami firm po pierwszym roku od wprowadzenia rozporządzenia w życie.

Eksperci rozmawiali o tym, jak teraz marki mogą kreować wartościowe doświadczenia, jednocześnie stawiając bezpieczeństwo danych użytkowników na pierwszym miejscu. Ważnym punktem konferencja była wnikliwa dyskusja na temat IAB Europe Transparency and Consent Framework 2.0. Jest to najnowsza aktualizacja rozwiązania open source, które pozwala firmom i konsumentom uzyskać większą kontrolę i dynamiczny wgląd w strony internetowe przetwarzające dane osobowe konsumentów w Unii Europejskiej.

Nie zabrakło także tematu sztucznej inteligencji. Eksperci przekonywali, że branża nie powinna bać się AI, które stanowi kolejne marketingowe narzędzie. Powinniśmy skupić się raczej na mądrym rozwijaniu możliwości, jakie oferuje machine learning, szczególnie w kontekście efektywności działań.

Podczas wydarzenia premierowo zostały zaprezentowane wyniki AdEx Benchmark Study. To coroczne badanie IAB Europe na temat aktualnej kondycji europejskiego rynku reklamy cyfrowej.

Ważnym punktem konferencji była gala wręczenia nagród IAB Europe Mixx & Research Awards. Grand Prix w Mixx Awards przypadło LDV United za kampanię „Dare to Sponsor”. Laureatem najważniejszej nagrody w Research Awards została zaś agencja MeMo² za „Outdoor Ad Impact Forecaster”.

Spotkanie Interact 2019 odbywało się wspólnie z Forum IAB – flagową konferencją IAB Polska. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w nim, posiadacze certyfikatu otrzymują punkty certyfikacyjne. Więcej informacji na temat 13. edycji Interact można znaleźć na stronie www.interactcongress.eu.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 8

10 czerwca 2019