Do końca 2022 torebki herbaty Lipton tylko pochodzenia roślinnego, biodegradowalne
  • 0
  • 2
31.08.2022

Do końca 2022 torebki herbaty Lipton tylko pochodzenia roślinnego, biodegradowalne

Marka Lipton w partnerstwie z organizacją Rainforest Alliance i Ethical Tea Partnership zmienia opakowania herbaty. Mają one być w pełni wykonane z surowców pochodzenia roślinnego, biodegradowalne oraz nadające się do recyklingu. Firma dąży również do wyeliminowania folii plastikowej z opakowań herbaty w Europie [1].

Zmiany herbat Lipton obejmują:

  • Wprowadzenie w 100% materiału pochodzenia roślinnego do produkcji wszystkich torebek na herbatę. W tym wytworzenie co roku 10 mld torebek herbaty, które są kompostowalne w warunkach przemysłowych.
  • Usunięcie folii plastikowej ze wszystkich opakowań, dzięki czemu marka wyeliminuje 1100 ton plastiku rocznie na rynku europejskim [2].
  • Przekształcenie opakowań wytwarzanych z wielu materiałów w całkowicie papierowe, nadające się w 100% do recyklingu. Dzięki temu kolejne 285 ton opakowań będzie w pełni nadawać się do ponownego przetworzenia.

Wiemy, że większość (90%) ludzi chce żyć w bardziej zrównoważony sposób. Jednocześnie prawie połowa z nich (40%) nie wie, jak może tę ideę przełożyć na codzienność [3]. Jako lider kategorii herbat w Polsce chcemy poprowadzić przemysł herbaciany w kierunku bardziej zrównoważonych praktyk. Dlatego przyspieszamy nasze przejście na w pełni odnawialne i oparte wyłącznie na materiałach pochodzenia roślinnego. To dla nas bardzo ważne, aby eliminować plastik i wybierać rozwiązania sprzyjające gospodarce o obiegu zamkniętym – podkreśla Anna Tryfon, brand manager marki Lipton.

Nowe, bardziej przyjazne środowisku opakowania Lipton stopniowo wchodzą już na krajowy rynek. Całe portfolio marki w organicznych opakowaniach znajdzie się na półkach sklepowych do końca 2022 r.

Nowe torebki herbaty Lipton wyprodukowano z papieru i odnawialnego materiału roślinnego (PLA)

Oznacza to, że można je kompostować lokalnie w warunkach przemysłowych poprzez zbiórkę odpadów spożywczych. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom marka zamierza zmniejszyć ilość wytwarzanych odpadów w całym łańcuchu produktu.

Nowy projekt opakowań Lipton zawiera cienką powłokę biokomponentu na wewnętrznej stronie pudełek kartonowych. Zapewnia to świeżość i aromat herbaty aż do momentu jej otwarcia przez konsumenta. Ponadto wszystkie opakowania kartonowe są wyprodukowane na bazie materiałów pochodzących z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony i posiadają certyfikat PEFC.

Wizją marki Lipton jest wytwarzanie wyjątkowej, wysokiej jakości herbaty. Takiej, która nie pozostawia żadnych odpadów dzięki wykorzystaniu w pełni odnawialnych źródeł. W naszych torebkach i opakowaniach herbaty używamy materiałów pochodzenia roślinnego, które można zwrócić naturze. Naszym celem jest wykorzystywanie takich rozwiązań na jak najszerszą skalę, aby były dostępne dla każdego – dodaje Anna Tryfon.

[1] Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Szwecja, Szwajcaria, Portugalia i Wielka Brytania.
[2] Na podstawie wolumenów sprzedanych herbat Lipton i Elephant w powyższych krajach w 2020 r.
[3] GlobeScan i Ikea Research. Całkowita wielkość próby 31 428 dorosłych (w wieku 18+) w 30 krajach; sierpień – wrzesień 2019.

  • 2
torebki herbaty Lipton

Torebki herbaty Lipton będą bardziej eko

torebki herbaty Lipton

31 sierpnia 2022