„Dlaczego z Szadółek nie pachnie?” – Zakład Utylizacyjny w Gdańsku rusza z kampanią informacyjną
  • 0
  • 1
6.04.2021

„Dlaczego z Szadółek nie pachnie?” – Zakład Utylizacyjny w Gdańsku rusza z kampanią informacyjną

6 kwietnia Zakład Utylizacyjny w Gdańsku rozpoczął adresowaną do mieszkańców kampanię informacyjną „Dlaczego z Szadółek nie pachnie? Poznaj prawdę o śmieciach”. Celem jest pokazanie, jak działa przedsiębiorstwo zajmujące się odpadami, w jaki sposób oddziałuje na najbliższe otoczenie oraz co w praktyce oznacza utylizacja odpadów.

Poprzez tę kampanię Zakład Utylizacyjny chce przedstawić, w jaki sposób służy miastu i mieszkańcom oraz jak wpływa na najbliższe otoczenie. Pokazane zostaną źródła brzydkich zapachów oraz działania w kierunku ich minimalizacji. Projekt jest również przestrzenią do komunikowania inwestycji i pokazania horyzontu działań zakładu.

Głównym narzędziem komunikacyjnym będzie strona internetowa www.sasiedzi.zut.com.pl. Mieszkańcy znajdą na niej m.in. informacje na temat usług ZU, z których bezpośrednio mogą skorzystać, a także statystyki, informacje o działaniach zakładu, podjętych inwestycjach oraz źródłach brzydkiego zapachu. Poprzez stronę będzie można wirtualnie zwiedzić sortownię, kompostownię i cały zakład. Zajmuje on 72 ha powierzchni, stąd wirtualne zwiedzanie ułatwi poznanie przedsiębiorstwa i poszczególnych procesów technologicznych, samodzielnie lub z przewodnikiem.

Kampania jest adresowana także do liderów opinii – radnych miejskich i dzielnicowych. ZU zachęca do osobistych odwiedzin z zachowaniem reguł bezpieczeństwa sanitarnego.

O śmieciach rozmawiamy wtedy, kiedy zalegają nam w altanach lub brzydko pachną. Temat ten jednak jest dużo szerszy, a biorąc pod uwagę ich ilość, stanowi jedno z największych wyzwań, z którym wszyscy musimy się mierzyć. Uznaliśmy, że budowanie świadomości społecznej o procesach technologicznych, które mają miejsce w naszym przedsiębiorstwie, jest ważne z punktu widzenia bliskiego sąsiedztwa, ale również konsumenckich decyzji, które wpływają na ilość i jakość tego, co trafia do ZU i jest dalej przetwarzane – mówi Iwona Bolt, rzecznik prasowy Zakładu Utylizacyjnego w Gdańsku.

Oprócz stale aktualizowanej strony internetowej oraz wizyt w kampanii wykorzystywane będą citylighty zlokalizowane na przystankach komunikacji miejskiej. Działaniom będzie towarzyszyła kampania w mediach społecznościowych.

  • 1
Zakład Utylizacyjny w Gdańsku

Zakład Utylizacyjny w Gdańsku rozpoczął kampanię

2 kwietnia 2021