Disney zrywa ze stereotypowym ukazywaniem ojców w filmach i reklamach
  • 0
  • 0
6.12.2017

Disney zrywa ze stereotypowym ukazywaniem ojców w filmach i reklamach

Reklamy i media nie nadążają za aspiracjami współczesnych ojców. Przedstawiają ich często w sposób nieaktualny i nietrafny. Firma Disney potwierdziła to w badaniu, w którym uczestniczyła grupa ojców z czterech krajów.

W badaniu zainicjowanym przez Disneya wzięło udział 160 ojców z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii i Szwecji. Okazuje się, że mają oni dość schematów przedstawiających mężczyzn jako wiecznie przepracowanych lub nieobecnych w domu.

Badani niezależnie od grupy wiekowej czy kraju kierują się w relacjach rodzinnych czterema nadrzędnymi dążeniami:

  • zachować więź z dziećmi,
  • chronić je,
  • odpowiednio wyposażyć je na przyszłość,
  • zapewnić im rozrywkę.

Badacze ustalili także, że do kwestii wyboru rodzinnej rozrywki matki i ojcowie podchodzą w odmienny sposób. Kobiety bardziej skłonne są kierować się upodobaniami dzieci, mężczyźni tymczasem wolą stawiać na marki, które sami znają z dzieciństwa.

„W naszych filmach zwykle koncentrowaliśmy się na postaciach matek i kobiet. Wystarczy jednak spojrzeć na postaci takie jak Mufasa z „Króla lwa”, Bob Parr z „Iniemamocnych” czy nawet Darth Vader, choć jego kompetencje rodzicielskie były dość wątpliwe, by zauważyć, że ojcowie także mieli znaczący wpływ na tworzone przez nas historie” – mówi Anna Hill, chief marketing officer brytyjskiego oddziału Disneya.

Disney chce wziąć pod uwagę wyniki swoich badań zarówno w przygotowywaniu reklam, jak i filmów. Hill wyraża też nadzieję, że spostrzeżenia te zainspirują również inne marki do przemyślenia sposobu prezentowania ojców.

Źródło: www.warc.com

6 grudnia 2017

Czytaj także
Reklama
Czytaj także
Reklama