- 0
- 11
Digital Network przejmuje Braughman Group Media Outdoor
31 października Digital Network SA przejęła 100% udziałów w spółce Braughman Group Media Outdoor. Lider cyfrowej reklamy (DOOH) łączy się tym samym z jedną z trzech największych firm reklamy zewnętrznej i liderem segmentu premium outdoor.
Screen Network jest właścicielem 20 tys. ekranów DOOH w Polsce. Z kolei Braughman Group Media Outdoor dysponuje najszerszą siecią wielkoformatowych nośników OOH w Polsce. Efektem połączenia będzie powstanie sieci obejmującej zarówno cyfrowe ekrany, jak i lokalizacje premium. Przejęcie Braughman Group Media Outdoor pozwoli co najmniej podwoić udział Digital Network w rynku reklamy zewnętrznej.
– Wycena Braughman Group Media Outdoor została oparta na wskaźnikach, które uważamy za atrakcyjne, a warunki transakcji są korzystne dla naszych akcjonariuszy. Decyzję o transakcji poprzedziła wnikliwa analiza. Ocenialiśmy nie tylko dane finansowe spółki, ale przede wszystkim:
- potencjał i zdolność sieci nośników reklamowych BGMO do generowania przychodów i wysokich marż,
- potencjał synergii wynikający z integracji naszych wspólnych zasobów.
Braughman Group Media Outdoor to partner o ugruntowanej pozycji w segmencie premium outdoor. Dysponuje atrakcyjnymi lokalizacjami w największych miastach Polski, z których część może zostać zdygitalizowana. BGMO ma także unikalny know-how w zakresie rozbudowy sieci nośników reklamowych. Te aktywa doskonale wpisują się w strategię dalszego rozwoju Digital Network – podkreśla Agnieszka Godlewska, prezes zarządu Digital Network SA.
Wartość transakcji wyniosła 131,5 mln zł
Z tego 30 mln zł zostanie przekazane sprzedającemu w formie prywatnej emisji akcji Digital Network po cenie 91,70 zł za akcję. Odpowiada ona średniej cenie rynkowej z ostatnich dwudziestu notowań. W efekcie sprzedający stanie się drugim co do wielkości akcjonariuszem Digital Network SA. Wartość transakcji może wzrosnąć o kolejne 10 mln zł w ciągu najbliższych trzech lat. Warunkiem jest zaangażowanie sprzedającego w działalność operacyjną Braughman Group Media Outdoor.
- 11






















