Diageo spowalnia prace nad innowacjami produktowymi. Stawia na szerzej pojęty marketing
  • 0
  • 0
9.07.2019

Diageo spowalnia prace nad innowacjami produktowymi. Stawia na szerzej pojęty marketing

Diageo, właściciel takich marek jak Smirnoff, Johnnie Walker, Baileys czy Guinness, spowalnia rozwój innowacji produktowych i wprowadzanie do sklepów nowych produktów. Zamiast tego stawia na marketing: przede wszystkim na przyciąganie nowych konsumentów, a także zwiększanie lojalności obecnych klientów.

Jak przyznaje Michael Ward, global head of innovation Diageo, obecnie firma koncentruje się na innowacjach produktowych mniej niż jeszcze 3–4 lata temu. Producent napojów alkoholowych zwiększa natomiast wydatki marketingowe. Ma to zapewnić jak najlepsze wykorzystanie innowacji, które już są na rynku.

To część strategii zorientowanej na konsumenta. Jej celem jest doskonalenie innowacji wokół trzech obszarów:

  • Recruit. To główny punkt strategii. Ponad połowa produktów Diageo obliczona jest na przyciąganie nowych konsumentów. Oznacza to mniej premier, za to bardziej zauważalnych.
  • Re-recruit. Podejście to zakłada angażowanie obecnych klientów w celu zapewnienia sobie ich lojalności. Chodzi o wzbudzenie emocji aktualnych fanów np. poprzez wprowadzanie nowych produktów. Jednym z przykładów jest Baileys Strawberry and Cream. Napój z limitowanej edycji jest dostępny w Europie. Wprowadzenie go latem ma zapewnić pijącym więcej okazji do kontaktu z marką.
  • Disruption. Tu rzecz jasna marka próbuje wpisać się w długoterminowe trendy. Jest otwarta na eksperymentowanie, testowanie, uczenie się i przyglądanie zjawiskom, które mogą być istotne w nadchodzących sezonach.

Źródło: www.marketingweek.com

9 lipca 2019