Dezinformacja na Facebooku bardziej angażująca niż prawdziwe informacje – pokazało badanie
  • 0
  • 1
6.09.2021

Dezinformacja na Facebooku bardziej angażująca niż prawdziwe informacje – pokazało badanie

Najnowsze badanie naukowców z New York University i Université Grenoble Alpes pokazuje, że dezinformujące komunikaty wzbudzały na Facebooku sześciokrotnie większe zaangażowanie niż prawdziwe wiadomości. Do takich informacji dotarł „The Washington Post”.

W badaniu przyjrzano się ponad 2500 postom opublikowanym w serwisie w okresie od sierpnia 2020 r. do stycznia 2021 r. Naukowcy odkryli, że strony, przez które dezinformacja na Facebooku zdarza się częściej, regularnie otrzymywały więcej polubień, udostępnień i komentarzy. Zwiększone zaangażowanie na tego typu stronach było widoczne w całym spektrum politycznym. Badanie wykazało jednak, że „wydawcy po prawej stronie mają znacznie większą skłonność do dzielenia się wprowadzającymi w błąd informacjami niż wydawcy z innych stron politycznej sceny”.

Naukowcy podzielą się szczegółowymi wynikami podczas konferencji Internet Measurement Conference, która odbędzie się w listopadzie bieżącego roku. Artykuł przeszedł już proces recenzji (peer-reviewed).

Do sprawy odniósł się rzecznik prasowy Facebooka. Wskazał, że badanie dotyczy tylko zaangażowania, a nie zasięgu, czyli tego, ile osób widzi treść w serwisie, niezależnie od tego, czy wchodzi z nią w interakcję.

Źródło: www.washingtonpost.com, www.theverge.com

  • 1
dezinformacja na Facebooku

Dezinformacja na Facebooku angażuje bardziej niż prawda

6 września 2021

3 września 2021